ERG663 - ERGOTERAPİ SERVİSLERİ ORGANİZASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ SERVİSLERİ ORGANİZASYONU | ERG663 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Diğer: Sunum, ödev, araştırma planlanması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, ergoterapi hizmetlerinin sunumu ve yönetimini etkileyen bağlamsal faktörler, sosyal sistemler, politika ve mevzuat hakkında temel bilgi ve anlayış kazanma fırsatı sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ergoterapi uygulamasıyla ilgili politika ve hizmet sunum sistemleri, bu sistemlerde ergoterapinin rolünü ve bu sistemlerin mevzuat, düzenleme ve geri ödeme uygulamalarından nasıl etkilendiğini araştırılır. Ergoterapide programları planlama ve yönetimi, kaynakların kullanımı ve kalite iyileştirme ilkelerinin yanı sıra bir birey, grup, organizasyon veya çevresel bağlam ile ilgili olarak sağlık bakımı eğilimlerinin ergoterapi hizmetlerinin sunumu üzerindeki etkisi tartışılır. | |||||
Kaynaklar | Braveman, B. (2016). Leading and managing occupational therapy services: An evidence-based approach (2nd edition). Philadelphia: F.A. Davis Company. Trickey-Rokenbrod, D. (2017). Occupational therapy in action: A library of case studies. Philadelphia: Wolters Kluwer. WFOT and AOTA Resmi dokümanları ve internet sayfası bilgileri Ders notları, videolar ve çeşitli makalelerden ve kitap bölümlerinden atanan okumalar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uluslararası düzeyde sağlık sistemlerine ve ergoterapi hizmeti sunumuna genel bakış |
2. Hafta | Ulusal sağlık stratejileri ve eylem planlarının incelenmesi |
3. Hafta | Sağlık hizmetlerinde ergoterapi uygulamalarının toplumun gereksinimleriyle ilişkilendirilerek analiz edilmesi |
4. Hafta | Hastane temelli ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu ve kalite geliştirme programlarının incelenmesi |
5. Hafta | Toplum temelli sağlık uygulamalarında ergoterapi hizmetlerinin rolü |
6. Hafta | Ergoterapi hizmetlerinde kalite geliştirme programlarının incelenmesi ve planlama yapılması |
7. Hafta | Ergoterapi hizmetlerinin etkinliğinin artırılması ve kalitesinin geliştirilmesi için strateji geliştirme ve yönetim işlevlerinin analizi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Program geliştirme ve yönetim becerilerine giriş, ergoterapistin yönetici ve lider olarak rol ve sorumlulukları |
10. Hafta | Hizmet sağlama modellerinde profesyonel sorumluluklar, sağlık hizmetlerinde ekip çalışmasının önemi, etik ve etik uyuşmazlıkların çözümü |
11. Hafta | Danışanlar, meslektaşlar, paydaşlar ve halkla etkili iletişim, ekip oluşturma ve çatışma çözümü |
12. Hafta | Sağlık hizmetlerinde ergoterapi uygulamalarının geliştirilmeye açık konularının tartışılması, hizmetlerin ve toplum sağlığının geliştirilmesi için ulusal düzeyde stratejiler tasarlanması ve ilgili kurumlar için öneriler geliştirilmesi |
13. Hafta | Mesleğin yönetimsel rolünün geliştirilmesi için ergoterapi eğitimde kazandırılması gereken yeterliliklerin gözden geçirilmesi |
14. Hafta | Ergoterapi hizmetlerinin sağlık, yaşam kalitesi ve toplumsal katılım konularına katkısının artırılması için sürekli mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme prensiplerinin tartışılması |
15. Hafta | Gelişmekte olan uygulama alanlarında ve geleneksel hizmet sunum ortamlarında bir girişimci olarak ergoterapist ve ergoterapiyi geliştirmek ve teşvik etmek için savunuculuk |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 37 | 79 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | |||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | |||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | X | ||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | X | ||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | |||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek