ERG663 - ERGOTERAPİ SERVİSLERİ ORGANİZASYONU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERGOTERAPİ SERVİSLERİ ORGANİZASYONU ERG663 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Diğer: Sunum, ödev, araştırma planlanması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBu dersin amacı, ergoterapi hizmetlerinin sunumu ve yönetimini etkileyen bağlamsal faktörler, sosyal sistemler, politika ve mevzuat hakkında temel bilgi ve anlayış kazanma fırsatı sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kişi, grup, toplum ve kurumsal düzeylerde çeşitli ortamlarda ergoterapi hizmetlerinin sunumunu etkileyebilecek bağlamsal faktörlerin potansiyel etkilerini tanımlar ve değerlendirir.
  2. Disiplinler arası çalışma ile uygun ergoterapi hizmetlerini, finansal planı ve program değerlendirme önerilerini içeren ergoterapi hizmetleri için temel bir iş planı geliştirir
  3. Yasal mevzuat ve düzenlemelerinin ergoterapi hizmet sunumunu nasıl etkilediğini belirler ve ergoterapi hizmetlerini genel sağlık politikaları ile ilişkilendirmesini yapar.
  4. Ulusal ve uluslararası düzeyde ergoterapi hizmetleri ile ilgili ulaştığı bilgileri sentezler.
  5. Hizmetlerin kalitesini sağlamak ve kanıt temelli ergoterapi programları geliştirmek için kalite yönetimi ve iyileştirme süreçlerini içeren ergoterapi hizmetleri geliştirme hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriğiErgoterapi uygulamasıyla ilgili politika ve hizmet sunum sistemleri, bu sistemlerde ergoterapinin rolünü ve bu sistemlerin mevzuat, düzenleme ve geri ödeme uygulamalarından nasıl etkilendiğini araştırılır. Ergoterapide programları planlama ve yönetimi, kaynakların kullanımı ve kalite iyileştirme ilkelerinin yanı sıra bir birey, grup, organizasyon veya çevresel bağlam ile ilgili olarak sağlık bakımı eğilimlerinin ergoterapi hizmetlerinin sunumu üzerindeki etkisi tartışılır. 
KaynaklarBraveman, B. (2016). Leading and managing occupational therapy services: An evidence-based approach (2nd edition). Philadelphia: F.A. Davis Company.
Trickey-Rokenbrod, D. (2017). Occupational therapy in action: A library of case studies. Philadelphia: Wolters Kluwer.
WFOT and AOTA Resmi dokümanları ve internet sayfası bilgileri
Ders notları, videolar ve çeşitli makalelerden ve kitap bölümlerinden atanan okumalar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUluslararası düzeyde sağlık sistemlerine ve ergoterapi hizmeti sunumuna genel bakış
2. HaftaUlusal sağlık stratejileri ve eylem planlarının incelenmesi
3. HaftaSağlık hizmetlerinde ergoterapi uygulamalarının toplumun gereksinimleriyle ilişkilendirilerek analiz edilmesi
4. HaftaHastane temelli ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu ve kalite geliştirme programlarının incelenmesi
5. HaftaToplum temelli sağlık uygulamalarında ergoterapi hizmetlerinin rolü
6. HaftaErgoterapi hizmetlerinde kalite geliştirme programlarının incelenmesi ve planlama yapılması
7. HaftaErgoterapi hizmetlerinin etkinliğinin artırılması ve kalitesinin geliştirilmesi için strateji geliştirme ve yönetim işlevlerinin analizi
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaProgram geliştirme ve yönetim becerilerine giriş, ergoterapistin yönetici ve lider olarak rol ve sorumlulukları
10. HaftaHizmet sağlama modellerinde profesyonel sorumluluklar, sağlık hizmetlerinde ekip çalışmasının önemi, etik ve etik uyuşmazlıkların çözümü
11. HaftaDanışanlar, meslektaşlar, paydaşlar ve halkla etkili iletişim, ekip oluşturma ve çatışma çözümü
12. HaftaSağlık hizmetlerinde ergoterapi uygulamalarının geliştirilmeye açık konularının tartışılması, hizmetlerin ve toplum sağlığının geliştirilmesi için ulusal düzeyde stratejiler tasarlanması ve ilgili kurumlar için öneriler geliştirilmesi
13. HaftaMesleğin yönetimsel rolünün geliştirilmesi için ergoterapi eğitimde kazandırılması gereken yeterliliklerin gözden geçirilmesi
14. HaftaErgoterapi hizmetlerinin sağlık, yaşam kalitesi ve toplumsal katılım konularına katkısının artırılması için sürekli mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme prensiplerinin tartışılması
15. HaftaGelişmekte olan uygulama alanlarında ve geleneksel hizmet sunum ortamlarında bir girişimci olarak ergoterapist ve ergoterapiyi geliştirmek ve teşvik etmek için savunuculuk
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması110
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum310
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması12525
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3779210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.  X  
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir.     
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır.     
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.  X  
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.    X
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır.     
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir.    X
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. X   
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek