İHA663 - AYDINLANMA ve İNSAN HAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AYDINLANMA ve İNSAN HAKLARI | İHA663 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Eleştirme, Ödev sunumu | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Aydınlanma düşüncesinin ürünü olan fikirlerin özellikleri üzerinde durulacak ve insan hakları fikrinin gelişmesine katkıları ile kamu hayatına etkileri gösterilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Aydınlanma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimiyle insan hakları düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi arasındaki koşutluklar eleştirel bir biçimde ele alınır | |||||
Kaynaklar | ? Çotuksöken, Betül (1995, 2001). Felsefeyi Anlamak Felsefe ile Anlamak, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. ? Çotuksöken, Betül (1998). Kavramlara Felsefe İle Bakmak, İstanbul: İnsancıl Yayınları. ? Çotuksöken, Betül (2002). Felsefe: Özne-Söylem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. ? Çotuksöken, Betül (2010). İnsan Hakları ve Felsefe, İstanbul: Papatya Yayıncılık. ? Günay, Mustafa (2000). "Akıl, Aydınlanma ve Tarihsellik", Bedia Akarsu Armağanı, Yay. Haz. Betül Çotuksöken-Doğan Özlem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi, ss. 115-130. ? Hacıkadiroğlu, Vehbi (1997). İnsan Felsefesi, İstanbul: Cem Yayınevi. ? İyi, Sevgi (2000). "Aydınlanma Sorunu", Bedia Akarsu Armağanı, Yay. Haz. Betül Çotuksöken-Doğan Özlem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi, ss. 131-141. ? Kant, Immanuel (1984). "Aydınlanma Nedir?", Seçilmiş Yazılar, Çeviren: Nejat Bozkurt, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Aydınlanma kavramı |
2. Hafta | Aydınlanma felsefesinin dayandığı temel ilkeler |
3. Hafta | Aydınlanma düşüncesini tarihsel gelişimi |
4. Hafta | Aydınlanma felsefesinin insan ve dünya görüşü |
5. Hafta | Aydınlanma felsefesinin devlet görüşü |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Aydınlanma felsefesinin din görüşü |
8. Hafta | Aydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Descartes |
9. Hafta | Aydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Hobbes |
10. Hafta | Aydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Locke |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Aydınlanma dönemi düşünürleri: Montesquieu |
13. Hafta | Aydınlanma dönemi düşünürleri: Voltaire |
14. Hafta | Aydınlanma dönemi düşünürleri: Rousseau |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 80 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek