İHA663 - AYDINLANMA ve İNSAN HAKLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AYDINLANMA ve İNSAN HAKLARI İHA663 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Eleştirme, Ödev sunumu  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıAydınlanma düşüncesinin ürünü olan fikirlerin özellikleri üzerinde durulacak ve insan hakları fikrinin gelişmesine katkıları ile kamu hayatına etkileri gösterilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Aydınlanmanın temel özelliklerini ayırt edebilecektir ? Aydınlanmanın insan kavrayışını ayırt edebilecektir ? İnsan hakları düşüncesinin Aydınlanmaya dayalı olduğunu fark edebilecektir. ? İnsan hakları düşüncesinin Aydınlanmacı insan kavrayışıyla bağlantılı olduğunu bulgulayabilecektir
Dersin içeriği? Aydınlanma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimiyle insan hakları düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi arasındaki koşutluklar eleştirel bir biçimde ele alınır 
Kaynaklar? Çotuksöken, Betül (1995, 2001). Felsefeyi Anlamak Felsefe ile Anlamak, İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
? Çotuksöken, Betül (1998). Kavramlara Felsefe İle Bakmak, İstanbul: İnsancıl Yayınları.
? Çotuksöken, Betül (2002). Felsefe: Özne-Söylem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
? Çotuksöken, Betül (2010). İnsan Hakları ve Felsefe, İstanbul: Papatya Yayıncılık.
? Günay, Mustafa (2000). "Akıl, Aydınlanma ve Tarihsellik", Bedia Akarsu Armağanı, Yay. Haz. Betül Çotuksöken-Doğan Özlem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi, ss. 115-130.
? Hacıkadiroğlu, Vehbi (1997). İnsan Felsefesi, İstanbul: Cem Yayınevi.
? İyi, Sevgi (2000). "Aydınlanma Sorunu", Bedia Akarsu Armağanı, Yay. Haz. Betül Çotuksöken-Doğan Özlem, İstanbul: İnkılâp Kitabevi, ss. 131-141.
? Kant, Immanuel (1984). "Aydınlanma Nedir?", Seçilmiş Yazılar, Çeviren: Nejat Bozkurt, İstanbul: Remzi Kitabevi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAydınlanma kavramı
2. HaftaAydınlanma felsefesinin dayandığı temel ilkeler
3. HaftaAydınlanma düşüncesini tarihsel gelişimi
4. HaftaAydınlanma felsefesinin insan ve dünya görüşü
5. HaftaAydınlanma felsefesinin devlet görüşü
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAydınlanma felsefesinin din görüşü
8. HaftaAydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Descartes
9. HaftaAydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Hobbes
10. HaftaAydınlanma dönemi öncesi düşünürler: Locke
11. HaftaAra sınav
12. HaftaAydınlanma dönemi düşünürleri: Montesquieu
13. HaftaAydınlanma dönemi düşünürleri: Voltaire
14. HaftaAydınlanma dönemi düşünürleri: Rousseau
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3180210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek