ERG659 - PEDİATRİDE ERGOTERAPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ ERG659 1. Yarıyıl 3 2 4 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran 
Dersin amacıBu derste farklı pediatrik problemlerde ergoterapi teorileri ve uygulama modellerini eleştirel bakış açısıyla tartışmak, karşılaştırmak ve analiz etmek, ayrıca pediatride ergoterapi uygulamaları ile ilgili kanıta dayalı bir araştırmayı planlamak ve uygulamak amaçlanır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Pediatrik rehabilitasyonda ergoterapistin rolünü açıklar
  2. Pediatrik ergoterapi uygulamaları için temel olan teorileri tanımlar
  3. Pediatrik ergoterapi teorileri ve ergoterapi uygulama modellerini analiz eder, sentezler ve uygular
  4. Pediatrik ergoterapide değerlendirme yöntemlerini karşılaştırır ve analiz eder
  5. Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları ile ilişkili literatürü elştirel bakış açısıyla tartışır
  6. Pediatride ergoterapi uygulamaları ile ilgili kanıta dayalı bir araştırmayı planlar ve uygular
Dersin içeriğiPedatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri
Vaka analizleri ile uygulama modellerinin incelenmesi
Modellerin pratik uygulaması
Araştırma planlama ve uygulama 
KaynaklarBumin G. Çocuklarda Ergoterapi, Hipokrat Yayınevi 2018
Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.
Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPediatrik ergoterapinin temelleri
2. HaftaPediatrik rehabilitasyonda interdisipliner çalışma
3. HaftaÇocukluk çağı aktivitelerinin gelişimi
4. HaftaPediatrik ergoterapide ailenin rolü
5. HaftaPediatrik ergoterapide teori ve modellerin incelenmesi
6. HaftaPediatrik ergoterapide teori ve modellerin incelenmesi
7. HaftaVaka analizi ve pratik uygulama
Araştırma planlama
8. HaftaVaka analizi ve pratik uygulama
9. HaftaPediatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri
10. HaftaPediatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri
11. HaftaVaka analizi ve pratik uygulama
12. HaftaPediatrik ergoterapide müdahale stratejileri
13. Hafta Pediatrik ergoterapide müdahale stratejileri
14. HaftaVaka analizi ve pratik uygulama
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum1410
Projeler010
Seminer1410
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması10550
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama5315
Proje339
Ödevler224
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi166
Toplam İş Yükü6328210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir.    X
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. X   
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. X   
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır.     
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler.     
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. X   
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. X   
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir.     
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler.  X  
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek