ERG659 - PEDİATRİDE ERGOTERAPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİDE ERGOTERAPİ | ERG659 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mine Uyanık, Prof. Dr. Gonca Bumin, Prof. Dr.Esra Akı, Prof. Dr. Gamze Ekici Çağlar, Prof. Dr. Çiğdem Öksüz, Doç. Dr. Meral Huri, Doç. Dr. Sedef Şahin, Doç. Dr. Gökçen Akyürek , Doç. Dr. Onur Altuntaş , Doç. Dr. Hatice Abaoğlu, Doç. Dr. Orkun Tahir Aran | |||||
Dersin amacı | Bu derste farklı pediatrik problemlerde ergoterapi teorileri ve uygulama modellerini eleştirel bakış açısıyla tartışmak, karşılaştırmak ve analiz etmek, ayrıca pediatride ergoterapi uygulamaları ile ilgili kanıta dayalı bir araştırmayı planlamak ve uygulamak amaçlanır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pedatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri Vaka analizleri ile uygulama modellerinin incelenmesi Modellerin pratik uygulaması Araştırma planlama ve uygulama | |||||
Kaynaklar | Bumin G. Çocuklarda Ergoterapi, Hipokrat Yayınevi 2018 Case-Smith, J., & O?Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby. Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of reference for pediatric occupational therapy. (3rd ed.). Baltimore: Lippincott, Williams, & Wilkens. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pediatrik ergoterapinin temelleri |
2. Hafta | Pediatrik rehabilitasyonda interdisipliner çalışma |
3. Hafta | Çocukluk çağı aktivitelerinin gelişimi |
4. Hafta | Pediatrik ergoterapide ailenin rolü |
5. Hafta | Pediatrik ergoterapide teori ve modellerin incelenmesi |
6. Hafta | Pediatrik ergoterapide teori ve modellerin incelenmesi |
7. Hafta | Vaka analizi ve pratik uygulama Araştırma planlama |
8. Hafta | Vaka analizi ve pratik uygulama |
9. Hafta | Pediatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri |
10. Hafta | Pediatrik ergoterapide değerlendirme yöntemleri |
11. Hafta | Vaka analizi ve pratik uygulama |
12. Hafta | Pediatrik ergoterapide müdahale stratejileri |
13. Hafta | Pediatrik ergoterapide müdahale stratejileri |
14. Hafta | Vaka analizi ve pratik uygulama |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 10 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Proje | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 63 | 28 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ergoterapi biliminde ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi kazanır, sağlık ve yaşam kalitesini bütüncül olarak geliştirir. | X | ||||
2. Ergoterapi yaklaşımlarını anlar, sağlık ve rehabilitasyonda bağımsız düşünür, araştırma ihtiyaçlarını belirler, nitel ve nicel yöntemlerle projeler geliştirir. | X | ||||
3. Ergoterapinin dinamik ve yaratıcı yapısını kavrar, bilişim teknolojileri ve yabancı dil kullanarak eğitimci, yönetici ve araştırmacı olma becerileri kazanır. | X | ||||
4. Ergoterapinin etik standartlarına ve mesleki bağımsızlığına sadık kalır. | |||||
5. İnterdisipliner çalışmalar yapar, klinikte öğrenci gözetimi yaparak, ergoterapi profesyonellerinin rollerini belirler ve denetler. | |||||
6. Ergoterapi hizmetlerini toplumun ihtiyaçlarına uygun şekilde geliştirir, yaşam boyu öğrenme ve öğretme ilkelerine bağlı kalır. | X | ||||
7. Rehabilitasyonun bütünleyici modelleri üzerinde bilgi birikimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, disiplinlerarası işbirliğini geliştirir. | X | ||||
8. Sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar ve evsizler gibi marjinal grupların toplumsal katılımını destekleyen ulusal ve uluslararası politikalar geliştirir. | |||||
9. Kültürel, sosyal ve ekonomik faktörlerin bireylerin toplumsal katılımları üzerine etkilerini analiz eder, toplum sağlığını geliştirici eğitimler düzenler. | X | ||||
10. Ergoterapi hizmetlerinin tıbbi ve sosyal boyutlarına dair derin bilgiye ulaşır, alandaki bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve çözümler sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek