BİK645 - MOLEKÜLER FİZYOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER FİZYOLOJİ | BİK645 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Öğrencinin aktif katılımının olduğu teorik dersler | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Sistem ve dokuların etkinliklerini moleküler düzeyde açıklamak, başlıca makromoleküllerin yapı-aktivite ilişkilerini açıklamak ve Fizyolojik etkileşimlerdeki ve kontrol sistemlerinde yapı-işlev ilişkisini irdelemek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Başlıca biyolojik makromoleküllerin yapısal özellikleri, proteinlerin yapı-işlev ilişkileri, moleküller arası etkileşimlerin fizyolojik sistemlerdeki yeri | |||||
Kaynaklar | 1. The Cell: A molecular Approach (2009), G. Cooper, R.E. Hausman, 5th ed., ASM Press, Washington DC. 2. Molecular Biology of the Cell, B. Alberts, A. Johnson, et. al., 5th ed., Garland Publ. Inc., New York 3. Lehninger Principles of Biochemistry,D.L.Nerlson, MM Cox,5th ed, 2008, Freeman & Co., New York 4. İlgili güncel uluslararası dergiler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fizyolojide temel kavramlar |
2. Hafta | Fizyolojik sistemler ve dokular |
3. Hafta | Hücresel çeşitlilik ve kompartmantalizasyon |
4. Hafta | Atomlar, moleküller ve fonksiyonel gruplar |
5. Hafta | Biyolojik makromoleküller |
6. Hafta | Vücut sıvılarında elektrolit dengesi |
7. Hafta | Makale sunumu |
8. Hafta | Membran kanalları ve pompaları |
9. Hafta | Kasılan proteinler |
10. Hafta | Taşıyıcı proteinler |
11. Hafta | Bağışıklık ağları |
12. Hafta | Endokrin ağ |
13. Hafta | Sinir ağları |
14. Hafta | Makale sunumu |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | BİTİRME SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 9 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 35 | 69 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | ||||
2. Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | |||||
3. Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | |||||
4. Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | |||||
5. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb.) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | |||||
6. Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | |||||
7. Biyokimya alanının ilişkili olduğu diğer disiplinlerle etkileşimini kavrar ve kullanır. | |||||
8. Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | |||||
9. Yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | |||||
10. Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | |||||
11. Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | |||||
12. Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | |||||
13. Yaptığı çalışmaları bilimsel bir toplantıda sunar veya bir dergide yayımlar. | |||||
14. Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | |||||
15. Biyokimya alanındaki gelişmeleri takip edebilecek İngilizce bilgisine sahiptir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek