AKT713 - REASÜRANS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REASÜRANS | AKT713 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı değişik reasürans anlaşmalarının, risk kabul süreci, fiyatlandırma vb. yönler açısından incelenmesini sağlamaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Reasürans yapıları, finansal reasürans, reasürans pazarları, reasürans risk kabul süreci, reasürans fiyatlandırması, reasürans muhasebesi, reasürans hasarları, finansal değerleme, reasürans sözleşmesi örnekleri | |||||
Kaynaklar | 1. Tiller J.E., Tiller D.F. (1995) Life, Health & Annuity Reinsurance, 2nd Ed., ACTEX Publications, US. 2. Phifer, R. (1996) Reinsurance Fundamentals Treaty and Facultative, John Wiley & Sons Inc., US. 3. www.tsb.org.tr 4. Ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Reasürans yapıları |
3. Hafta | Reasürans yapıları - devam |
4. Hafta | Finansal reasürans |
5. Hafta | Reasürans pazarları |
6. Hafta | Sigorta şirketlerinin departmanları, reasürans havuzu |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Reasürans risk kabul süreci |
9. Hafta | Reasürans risk kabul süreci - devam |
10. Hafta | Reasürans fiyatlaması |
11. Hafta | Reasürans muhasebesi |
12. Hafta | Reasürans hasarları |
13. Hafta | Finansal değerleme |
14. Hafta | Reasürans sözleşmesi örnekleri |
15. Hafta | Final Sınavı Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 8 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 37 | 96 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüeryal problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme. | X | ||||
2. Aktüerya alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme. | X | ||||
3. Aktüerya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde aktüerya teorisine hakim olma. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
7. Aktüerya alanında bilimsel yayın üretebilme. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek