AKT702 - HAYAT DIŞI SİGORTALAR MATEMATİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HAYAT DIŞI SİGORTALAR MATEMATİĞİ | AKT702 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; hasar sıklığı ve hasar şiddeti dağılımlarını kullanarak net risk primi ve buna ek olarak prim hesaplama ilkelerini kullanarak brüt prim hesaplamalarını sağlamak ve hayat dışı sigorta branşlarındaki risk faktörlerinin ve geçmiş veri deneyiminin fiyatlandırma üzerindeki etkisini anlatmak ve rezerv hesaplama yöntemlerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sigorta süreci; fayda kuramı; hasar sıklığı dağılımları; hasar şiddeti dağılımları; risk primi; prim hesaplama ilkeleri, itibar kuramı; hasar rezerv ayırma yöntemleri; poisson süreçleri; hasarsızlık indirimi; bonus-Malus yöntemi. | |||||
Kaynaklar | 1. Straub, E., Non-Life Insurance Mathematics, Association of Swiss Actuaries, Zürih, 1988. 2. Hogg, R.V.,Klugman S.A., Loss Distributions, John Wiley &Sons, 1984. 3. Brown, L.B., Gottlieb, L.R., Introduction to Ratemaking and Loss Reserving for Property and Casualty Insurance, Actex Publications, Connecticut, 1993. 4. Klugman S.,A., Panjer, H.H., Willmot, G .E.,Loss Models: From Data to Decisions, John Wiley and Sons, N.Y, 1998. 5. Tse Yiu-Kuen, Nonlife Actuarial Models: Theory, Methods and Evaluation, Cambridge University Press, Cambridge, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sigorta süreci |
2. Hafta | Fayda kuramı |
3. Hafta | Hasar sıklığı dağılımları |
4. Hafta | Hasar sıklığı dağılımları |
5. Hafta | Risk primi |
6. Hafta | Prim hesaplama ilkeleri |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | İtibar kuramı I |
9. Hafta | İtibar kuramı II |
10. Hafta | Hasar rezerv ayırma yöntemleri I |
11. Hafta | Hasar rezerv ayırma yöntemleri II |
12. Hafta | Poisson süreçleri |
13. Hafta | Hasarsızlık indirimi |
14. Hafta | Bonus-Malus yöntemi |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 25 | 100 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 36 | 112 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüeryal problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirebilme. | X | ||||
2. Aktüerya alanında belirli bir konu hakkında detaylı araştırma yapabilme. | X | ||||
3. Aktüerya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde aktüerya teorisine hakim olma. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
6. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
7. Aktüerya alanında bilimsel yayın üretebilme. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde yayın ve sunum yapabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
12. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
13. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
14. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. Bilimsel etik kurallara uygun davranma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek