NNT610 - NANO-BİYOMOLEKÜLER YAPILAR ve ETKİLEŞİMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NANO-BİYOMOLEKÜLER YAPILAR ve ETKİLEŞİMLERİ | NNT610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Cem Bayram | |||||
Dersin amacı | Nano-biyomoleküler mekanizmaların yapılarını, işleyişlerini ve nano-çevreleri ile olan etkileşimlerinin incelenmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders biyomoleküllerin fonksiyonlarını, yapılarını ve nano-biyomoleküler yapıların birbirleri ile etkilesimlerini ve sinyal yollarındaki özel rollerini icermektedir. Aynı zamanda nano-biyomalzemelerin gelistirilmesi, sentezleri ve performansları ile ilgili biyokimyasal prensipler ders kapsamı icinde sunulacaktır. Mikro ve nano ölçeklerdeki kimyasal ve biyolojik tanima yöntemlerinin farklı uygulamaları da ders süresince incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | - Ders notları - Güncel yayınlar - Albert L. Lehninger, David Lee Nelson, Michael M. Cox - Lehninger Principles of Biochemistry - W.H. Freeman publication, 2005. - Patrick Boisseau,Philippe Houdy,Marcel Lahmani - Nanoscience: Nanobiotechnology and Nanobiology - Springer publication, 2010. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel toplantı ve ders hakkında bilgi |
2. Hafta | Biyomoleküler yapılara giriş |
3. Hafta | Biyomoleküller ve nano ölçekteki özellikleri, Su ve sudaki zayıf etkileşimler |
4. Hafta | Biyomoleküller arası temel bağlar ve bağ polarlıkları, H bağı, non kovalent etkileşimler |
5. Hafta | Proteinler, Polisakkaritler, Lipidler, Nükleik asitler |
6. Hafta | Nanopartikül ve biyomolekül etkileşimleri, Biyokonjugasyon |
7. Hafta | Nano ölçekte hücre yüzeyi etkileşimleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Biyomoleküller arası kovalent olmayan etkileşimler |
10. Hafta | Biyomolekül görüntüleme için Optik Araçlar |
11. Hafta | Biyomolekül görüntüleme için Nano kuvvet ve görüntüleme temelli teknikler |
12. Hafta | Sensör ve affinite teknolojilerinde Nano-biyomoleküler yapılar |
13. Hafta | Yüzey Yöntemleri, Kütle Spektrometresi ve Elektriksel Karakterizasyonu ve Taşıma Dinamiği |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları ve Genel Tekrar |
15. Hafta | Öğrenci Sunumları ve Genel Tekrar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 101 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme. | X | ||||
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
3. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme. | X | ||||
4. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma. | X | ||||
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme. | X | ||||
6. Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde seçip kullanma. | X | ||||
7. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurma. | X | ||||
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme. | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek