NNT605 - MİKRO ve NANO CİHAZ ÜRETİM TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİKRO ve NANO CİHAZ ÜRETİM TEKNİKLERİ NNT605 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Telem Şimşek 
Dersin amacıDersinin amacı, mikro ve nanofabrikasyonunda tipik olarak kullanılan yukarıdan aşağıya cihaz üretim adımlarının anlaşılmasıdır. Ders kapsamında hem kavramlar hem de pratik konseptler anlatılmaktadır. Derste kristal büyütme, katkılama, kimyasal buhar biriktirme, fiziksel buhar biriktirme, litografi, ıslak aşındırma, kuru aşındırma ve paketleme gibi temel kavramlara değinilmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Derse katılan öğrenciler, ? Si tabanlı teknolojinin temel kavramlarını öğrenecektir.
  2. ? Mikro ve nanofabrikasyonun temel basamaklarını öğrenecektir.
  3. ? Mikro ve nanofabrikasyon süreçleri ile üretilen entegre devre uygulamaları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiMikro/nanofabrikasyon temelleri ve süreçleri, Si tabanlı teknolojiye giriş, Temiz Oda, Alttaşlar, Kusurlar ve Difüzyon, Katkılama, Kimyasal Buhar Biriktirme, Atomik Katman Biriktirme, Fiziksel Buhar Biriktirme, Metalizasyon, Litografi Aşındırma, İleri Si-tabanlı Aygıtlar 
KaynaklarHans H. Gatzen, Volker Saile, et al., Micro and Nano Fabrication: Tools and Processes, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2015
Gary S. May, Simon M. Sze, Fundamentals of Semiconductor Fabrication, Wiley, 2003. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSi teknolojisine giriş
2. HaftaAlttaş
3. HaftaKusurlar ve Difüzyon
4. HaftaKatkılama
5. HaftaNanofabrikasyon teknikleri
6. HaftaKimyasal Buhar Biriktirme (CVD)
7. HaftaArasınav
8. HaftaNano elektromekanik sistemler (NEMS)
9. HaftaLitografi
10. HaftaLitografi
11. HaftaKimyasal aşındırma
12. HaftaKuru aşındırma
13. HaftaSüreç Entegrasyonu ve İleri Si-Tabanlı Aygıtlar
14. HaftaÖğrenci Sunumları
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3286270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini nanoteknoloji ve nanotıp alanlarında yeni yöntem geliştirme amacıyla kullanabilme.    X
2. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma,     X
3. Atomik ve moleküler düzeyde işleyiş ve etkileşim mekanizmalarının tanımlanması ve anlaşılmasına yönelik yöntem ve araç geliştirme   X 
4. Nanoteknoloji ve nanotıp uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlama    X
5. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek yeni teknolojik uygulamalardaki gelişmeleri veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak takip edebilme   X 
6. Nanoteknoloji ve Nanotıp alanlarında yeni fikirlerin ve gelişmelerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme yeteneğini edinme    X
7. Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalığa sahip olma    X
8. Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz edip yorumlayarak yazılı bir rapor şeklinde sunabilme   X 
9. Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yapabilme   X 
10. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinme ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilme   X 
11. Mesleki etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek