INT608 - BALKAN SİYASETİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BALKAN SİYASETİ | INT608 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Murat Önsoy | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı 1980?lerden itibaren Balkan coğrafyasında meydana gelen değişimleri, bölgenin kendine has özellikleri de göz önüne alınarak incelemektir. Derste Arnavutluk, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ile birlikte Yugoslavya?nın dağılması ile ortaya çıkan devletlerin (Slovenya, Hırvatistan, Bosna-Hersek, Makedonya, Sırbistan, Karadağ ve Kosova) siyasi, etnik, ekonomik ve sosyal yapısı, birbirleri ile ve Avrupa Birliği ile ilişkileri ele alınmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders Soğuk Savaş?ın bitişinden sonra Balkanlar coğrafyasında meydana gelen değişimleri, bölgenin kendine has özellikleri de gözönüne alınarak incelemeyi amaçlamaktadır. Derste Arnavutluk, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ile birlikte Yugoslavya?nın dağılması ile ortaya çıkan devletlerin (Slovenya, Hırvatistan, Bosna-Hersek, Makedonya, Sırbistan, Karadağ ve Kosova) siyasi, etnik, economik ve sosyal yapısı, birbirleri ile ve Avrupa Birliği ile ilişileri ele alınmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Mark Mazower (2001), The Balkans: From the End of Byzantium to the Present Day, London: Phoenix Press. Christopher Cviic (1991), Remaking the Balkans, London: Pinter Publishers. R. J. Crampton (2002), The Balkans Since the Second World War, London: Longman Publishers. Hugh Poulton (1993), The Balkans: Minorities and States in Conflict, London: Minority Rights Publishers. Robert Bideleux and Ian Jeffries, The Balkans: A Post-Communist History, London-New York: Routledge, 2007 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kavramsal Çerçeve (İsimlendirme Meselesi ve Kimlik Oluşumu) |
3. Hafta | Ülkeler: Coğrafya, Kültür ve Etnik Yapı |
4. Hafta | Tarih (Geçmişten Günümüze Balkanlar) |
5. Hafta | İdeoloijk ve Siyasal Yapı: Muhafazakar ve Sol Partiler |
6. Hafta | İdeoloijk ve Siyasal Yapı: Milliyetçi ve Marjinal Partiler |
7. Hafta | Ekonomi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Balkan Ülkelerinin Dış Politikaları: Yeni Devletler |
10. Hafta | Balkan Ülkelerinin Dış Politikaları: Eski Devletler |
11. Hafta | Öğrenci Sunumları |
12. Hafta | Küresel Aktörler ve Balkanlar: AB ve ABD |
13. Hafta | Küresel Aktörler ve Balkanlar: Rusya ve Çin |
14. Hafta | Türkiye ve Balkanlar |
15. Hafta | Genel Sınav Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 115 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek