INT653 - BARIŞ ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BARIŞ ÇALIŞMALARI | INT653 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Havva Kök Arslan | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencilere Barış ve Çatışma Çalışmaları alanı hakkında temel, tanıtıcı ve kapsamlı bir genel bilgi vermeyi amaçlar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, savaşın nedenlerinin tespitiyle alakalı Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Psikoloji, Tarih ve İktisat gibi farklı disiplinlerdeki bakış açılarının incelenmesini kapsar. Dersin temel amacı katılımcılara barış ve çatışmayla alakalı temel teorileri tanıtmak ve farklı seviyelerde hangi teorilerin ve açıklayıcı etkenlerin çatışma ve barış çözümlemesinde bir arada kullanılabileceğini göstermektir. | |||||
Kaynaklar | Barash, David P., Webel, Charles P., Peace and Conflict Studies 2002 | ISBN-10: 0761925074 Galtung, Johan. Transcend to Transform: An Introduction to Conflict Work June 2004 | ISBN-10: 1594510636 Lederach, John Paul., Preparing for Peace: Conflict Transformation for Divided Societies August 1996 ISBN-10: 0815627254 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Barış ve Çatışma Çalışmaları nedir? Barış Eğitimi nedir?, Barış nedir? |
2. Hafta | Barış?a dini ve felsefik katkılar |
3. Hafta | Barış ve Sosyal Adalet hareketleri |
4. Hafta | Şiddet: doğası, mal oldukları ve algılanan faydaları |
5. Hafta | Şiddetli çatışmalar ve terörizmin sebepleri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Çatışma dinamikleri, direniş ve demokrasi |
8. Hafta | Uzlaşma |
9. Hafta | Silahsızlanma |
10. Hafta | Şiddetsizlik Felsefesi, Siyasi bir araç olarak Şiddetsizlik |
11. Hafta | Barışın korunması, tesisi ve inşası |
12. Hafta | Şiddet kültüründen sürdürülebilir Barış Kültürüne |
13. Hafta | Sunum |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel sınav hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 7 | 91 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 57 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek