INT643 - ABD DIŞ POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ABD DIŞ POLİTİKASI INT643 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Akademik Personel 
Dersin amacıBu ders öğrencilere Amerikan dış politikasının teorik temellerini, prensiplerini ve geleneklerini öğretmeyi ve özellikle Soğuk Savaş ve günümüzdeki dış politika meselelerini incelemeyi amaçlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler, Amerika Birleşik Devletleri?nin dış politikasına yön veren temel unsurları öğrenecek ve tarihi perspektiften bakarak Amerikan dış politikasının günümüz sorunlarını nasıl ele aldığını anlayabilecek birikime sahip olacaklardır.
Dersin içeriğiBu ders Amerikan dış politikasını, oluşumunu ve idaresini incelemekte, ve özellikle 1939?dan sonraki döneme odaklanmaktadır. Amerikan dış politikasının kuramsal temellerini, prensiplerini ve geleneklerini, ABD?nin özellikle Soğuk Savaş?taki dış ilişkilerini ve Amerikan dış politikasının günümüzdeki sorunlarını kapsayacaktır. 
KaynaklarStephen Ambrose and Douglas Brinkley, Rise to Globalism, (New York: Penguin), 1997.
H. W. Brands, The Devil We Knew, Americans and the Cold War, Oxford University Press, 1994.
William Hyland, Clinton?s World, Remaking American Foreign Policy, Westport, Conn.: Praeger, 1999.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaAmerikan Dış Poliitkasını Değerlendirme ve Açıklama
3. HaftaTarihi Kapsam
4. HaftaSoğuk Savaş?ın Başlaması
5. HaftaKennedy, 1961-1963
6. HaftaAra sınav
7. HaftaVietnam Savaşı, Johnson, 1964-1968
8. HaftaYumuşama , Nixon, 1969-1976
9. HaftaCarter, 1977-1980
10. HaftaReagan 1980-1988
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBush ve Soğuk Savaş?ın Sonu, 1981-1992
13. HaftaSoğuk savaş sonrası dönem ve Clinton, 1993-2000
14. Hafta11 Eylül ve G.W. Bush, 2001-2008, Obama, 2009-
15. HaftaGenel sınav hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)15
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler12323
Ara sınavlara hazırlanma süresi12323
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3392180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar.    X
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır.    X
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar.   X 
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir.   X 
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder.    X
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir.    X
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir.   X 
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir.  X  
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir.   X 
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır.   X 
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır.  X  
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek