INT643 - ABD DIŞ POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ABD DIŞ POLİTİKASI | INT643 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Akademik Personel | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere Amerikan dış politikasının teorik temellerini, prensiplerini ve geleneklerini öğretmeyi ve özellikle Soğuk Savaş ve günümüzdeki dış politika meselelerini incelemeyi amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders Amerikan dış politikasını, oluşumunu ve idaresini incelemekte, ve özellikle 1939?dan sonraki döneme odaklanmaktadır. Amerikan dış politikasının kuramsal temellerini, prensiplerini ve geleneklerini, ABD?nin özellikle Soğuk Savaş?taki dış ilişkilerini ve Amerikan dış politikasının günümüzdeki sorunlarını kapsayacaktır. | |||||
Kaynaklar | Stephen Ambrose and Douglas Brinkley, Rise to Globalism, (New York: Penguin), 1997. H. W. Brands, The Devil We Knew, Americans and the Cold War, Oxford University Press, 1994. William Hyland, Clinton?s World, Remaking American Foreign Policy, Westport, Conn.: Praeger, 1999. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Amerikan Dış Poliitkasını Değerlendirme ve Açıklama |
3. Hafta | Tarihi Kapsam |
4. Hafta | Soğuk Savaş?ın Başlaması |
5. Hafta | Kennedy, 1961-1963 |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Vietnam Savaşı, Johnson, 1964-1968 |
8. Hafta | Yumuşama , Nixon, 1969-1976 |
9. Hafta | Carter, 1977-1980 |
10. Hafta | Reagan 1980-1988 |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Bush ve Soğuk Savaş?ın Sonu, 1981-1992 |
13. Hafta | Soğuk savaş sonrası dönem ve Clinton, 1993-2000 |
14. Hafta | 11 Eylül ve G.W. Bush, 2001-2008, Obama, 2009- |
15. Hafta | Genel sınav hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 23 | 23 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 92 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek