INT633 - SU POLİTİKALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SU POLİTİKALARI | INT633 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. C. Sencer İmer | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, suyun iç ve dış politika aracı olarak ortaya konması, hidropolitikin sorunlarının multidisipliner bir alan olarak anlaşılmasının ve çözüm yollarının bulunmasının sağlanmasıdır. Dünya üzerindeki belli başlı suya dayalı çatışmaların ortaya konması ve çözüm yollarının gösterilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel konuları suyun fiziği, su döngüsü, hidrolik eşitlik, iklim değişikliği, akarsular, Türkiye'de ve Dünya'da su, su ve politika, suyun iç politika ve dış politika boyutu, su ve uluslararası hukuk, su ve ekonomi, su ve teknoloji, Dünya üzerindeki belli basil su çatışmaları, hidropolitik ve sürdürülebilir kalkınma ilişkisi vb. konulardır. | |||||
Kaynaklar | C. Sencer İmer, ders notları. C. Sencer İmer, muhtelif su konulu makaleler. Fetter, C. W., Applied Hydrogeology, Second Edition, Merril Publishing Company, Columbus, 1988. Tayfun Çınar, Hülya K. Özdinç, Su Yönetimi, YAYED Memleket Yayınları, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Suyun fiziği, su döngüsü, hidrolik eşitlik |
2. Hafta | Akarsular ve yeraltı suyu |
3. Hafta | Türkiye?nin su potansiyeli problemleri |
4. Hafta | Su ve uluslararası hukuk |
5. Hafta | Suyun ekonomide kullanımı, su verimliliği, su teknolojileri |
6. Hafta | Su, çevre koruma, suyun özelleştirilmesi, su yönetimi |
7. Hafta | GAP, Orta Doğu ve Türkiye politikasındaki yeri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Orta Doğu?daki belli başlı su çatışmaları |
10. Hafta | Dünyadaki su çatışmaları |
11. Hafta | Su politikaları ve Türkiye dış politikasına etkileri |
12. Hafta | Kuzey Afrika'daki belli başlı su çatışmaları ve çözümleri |
13. Hafta | Sanal su kavramı, hidropolitik problemlerin çözümünde kullanılması |
14. Hafta | Orta Asya'da Aral Gölü felaketi ve benzeri felaketler ile bunların önlenmesi,Çin'in, Hindistan'ın, Avustralya'nın su problemleri ve çözümler |
15. Hafta | Genel sınav hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 115 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkin bir biçimde aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek