RES778 - MEKAN ÇÖZÜMLEMELERİVEDENEYSEL SANAT UYGULAMALARIII

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MEKAN ÇÖZÜMLEMELERİVEDENEYSEL SANAT UYGULAMALARIII RES778 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. İsmail Ateş 
Dersin amacıGünümüz sanatında önemli yeri olan enstelesyon gibi mekana bağlı sanatsal çalışmaların etraflıca irdelenmesi. Çeşitli malzeme ve tekniklerle gerçekleştirilen deneysel sanat çalışmaları. Türkiye'den ve dünyadan önemli sergi ve bienallerin incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1-Öğrenci sanat-mekan ilişkisi konusunda deneyim kazanır.
  2. 2- İstanbul Bienali, Venedik Bienali gibi önemli sergileri bilir.
  3. 3-Alternatif sergileme modellerini bilir.
  4. 4- Dünyadaki güncel uygulamalardan haberdar olur.
Dersin içeriği1- Yapıt-mekan ilişkisi
2- Yeni medya
3- Alternatif sergileme biçimleri
4- Güncel sanat
5- İstanbul Bienali, Venedik Bienali 
KaynaklarArt since 1900, Hal Foster, Rosalind Krauss- Thames&Hudson
Art Now volume 1-2-3-4 Taschen
Art in the World, Stella Pandell Russell
Gardner?s Art through the Ages, Fred S. Kleiner, Christin J. Maniya
Art Past Art Present David G. Wilkins, Bernard Schultz
50 Years Of Documenta, 1955-2005 (2 Volumes) by Eija-Liisa Ahtila,
Joseph Beuys, Christian Boltanski and Documenta (Dec 15, 2005)
Güncel Sergi ziyaretleri
Müze ziyaretleri
Plastik Sanatlar alanında yayın yapan sanat dergileri
İnternet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dökümanlar, görseller, videolar
İstanbul Bienali Basılmış Yayınları 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBir önceki dönemde işlenen konuların gözden geçirilmesi, okunacak makalelerin dağıtımı, kaynakça bilgilendirmesi
2. HaftaDeneysel sergilemeler açısından İstanbul Bienali?nin 1-4 arasının incelenmesi
3. HaftaDeneysel sergilemeler açısından İstanbul Bienali?nin 5-8 arasının incelenmesi
4. HaftaDeneysel sergilemeler açısından İstanbul Bienali?nin 8-12 arasının incelenmesi
5. Haftaİstanbul bienallerinin genel bir değerlendirilmesi, tartışma-eleştiri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDeneysel uygulamalar
8. HaftaDeneysel uygulamalar
9. HaftaVenedik Bienali üzerine bilgilendirme- Deneysel uygulamalar
10. HaftaVenedik Bienali üzerine bilgilendirme- Deneysel uygulamalar
11. HaftaAra sınav
12. HaftaMoma- Guggenheim, Saatchi gibi büyük müze ve sergileme alanlarının incelenmesi
13. HaftaBelirtilmiş makaleler üzerinden tartışma-eleştiri
14. HaftaGenel tekrar ?tartışma- eleştiri
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama225
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar225
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı149
Toplam99

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14684
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama14228
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi10110
Genel sınava hazırlanma süresi14342
Toplam İş Yükü8022304

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde yenilikçi araştırma yöntemlerini bilir ve geliştirir.     X
2. Sanat teorisi ve sanat pratiğini sanatla ilgili tüm kavram ve kuramları tartışacak ve yönlendirecek düzeyde bilir ve kavrar.     X
3. Yenilikçi araştırma yöntemleriyle alanıyla ilgili bilgi ve yaratıcı uygulamaların gelişimine katkıda bulunur.    X 
4. Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptir.    X 
5. Alanındaki tüm bilgi, yöntem ve teknikleri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek sanata katkı sağlar.     X
6. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanat ve bilim değerlendirme kurullarınca kabul görecek nitelikte özgün yapıt üretir.     X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda görüşlerini alanın uzmanlarına etkin bir biçimde aktarır, tartışmaları başlatıp yönetir ve fikir ve yöntemler geliştirir.    X 
8. Sanat ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirir.    X 
9. Alanı ile ilgili konularda akademik öğretme değerlendirme ve denetleme becerilerini etkin bir şekilde kullanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek