RAF709 - İYİ KLİNİK UYGULAMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İYİ KLİNİK UYGULAMALAR RAF709 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ferah Yıldız; Prof. Dr. Faruk Zorlu; Prof. Dr. Mustafa Cengiz; Prof. Dr. Gökhan Özyiğit; Prof. Dr. Gözde Yazıcı; Prof. Dr. Pervin Hürmüz; Prof. Dr. Melis Gültekin; Doç. Dr. Sezin Yüce Sarı 
Dersin amacıTıp ile ilgili etik ve profesyonel değerlerin kazandırılması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler, a. Klinik etiğin temel prensiplerini kavrar,
  2. b. Kanıta dayalı tıp bakış açısı kazanır,
  3. c. Klinikteki temel profesyonel değerleri kavrar.
Dersin içeriğiTıpta insan bilimleri, etik, iletişim, kanıta dayalı tıp, profesyonel değerler. 
KaynaklarJonsen, M. Siegler, W. Winslade, "Clinical Ethics: A Practical Aproach to Ethical Decisions in Clinical Medicine", McGraw-Hill, 2010
E.Z. Emanuel (ed.), C. Grady (ed.), R.A. Crouch (ed.), R. Lie (ed.), F. Miller (ed.), D. Wendler (ed.), "The Oxford Textbook of Clinical Research Ethics", Oxford University Press, 2008
Hoffmaster, B. Freedom, G. Fraser, "Clinical Ethics: Theory and Practice", Humana Press, 1989
J. D. Knottnerus, F. Buntinx, "The Evidence Base of Clinical Diagnosis: Theory and Methods of Diagnostic Research", BMJ Books, 2008 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİyi klinik uygulamalara giriş
2. HaftaKanıta dayalı tıp - I
3. HaftaKanıta dayalı tıp - II
4. HaftaKlinik etik ve etik kurullar
5. HaftaAraştırma ve yayın etiği
6. HaftaToplum sağlığı etiği - Sosyal fayda kavramı
7. HaftaHasta ve yakınları ile iletişim
8. HaftaMakale tartışması
9. Hafta Ara Sınav
10. HaftaTıp ve endüstri ilişkisi
11. Haftaİletişim Uygulama
12. HaftaEtik ve profesyonelizm - I
13. HaftaEtik ve profesyonelizm - II
14. HaftaSeminer
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama23060
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü32126234

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Radyoterapi cihazları ve özellikleri hakkında kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapabilecek ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X    
2. Radyoterapi planlama ve uygulamalarını bireysel olarak karar verebilecek seviyede kavrar.X    
3. Klinik ve temel onkoloji konusunda ileri düzeyde gerekli bilgiye sahip olduğu gibi klinikte ve araştırmalarında etik unsurların yerini bilir.    X
4. Radyoterapi fiziği alanında yenilikleri sistematik olarak takip edip değerlendirerek bunları özgün bir biçimde uyarlar ve araştırmalarında uygular.    X
5. Kompleks tedavi planlamalarını yüksek doğruluk ve keskinlikte hazırlayabilir. X   
6. Araştırmalarını organize ederek bilimsel rapor ve makale yazabilir.   X 
7. Bilişim teknolojilerini hem klinikte hem de araştırmalarında ileri düzeyde kullanabilir.X    
8. Radyoterapide ele alınan konulara eleştirel yaklaşıp alternatif çözümler üretebilir.   X 
9. Doktorası süresince yaptığı çalışmalarıyayınlar ve böylece alanına bilimsel olarak katkıda bulunur.    X
10. Klinik ortamında doktorlarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla etkin ve işlevsel iletişim kurabilir, birlikte konuları ele alıp özgün çözümler üretebilir.    X
11. Klinikte ve araştırmalarında bağımsız olarak çalışabildiği gibi takım halinde de çalışabilir.   X 
12. Radyoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda uzman meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir.    X
13. Disiplinler arası çalışma deneyimine sahiptir ve ilgi ve becerilerini verimli bir şekilde bu çalışmalarda kullanabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek