RAF709 - İYİ KLİNİK UYGULAMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İYİ KLİNİK UYGULAMALAR | RAF709 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ferah Yıldız; Prof. Dr. Faruk Zorlu; Prof. Dr. Mustafa Cengiz; Prof. Dr. Gökhan Özyiğit; Prof. Dr. Gözde Yazıcı; Prof. Dr. Pervin Hürmüz; Prof. Dr. Melis Gültekin; Doç. Dr. Sezin Yüce Sarı | |||||
Dersin amacı | Tıp ile ilgili etik ve profesyonel değerlerin kazandırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıpta insan bilimleri, etik, iletişim, kanıta dayalı tıp, profesyonel değerler. | |||||
Kaynaklar | Jonsen, M. Siegler, W. Winslade, "Clinical Ethics: A Practical Aproach to Ethical Decisions in Clinical Medicine", McGraw-Hill, 2010 E.Z. Emanuel (ed.), C. Grady (ed.), R.A. Crouch (ed.), R. Lie (ed.), F. Miller (ed.), D. Wendler (ed.), "The Oxford Textbook of Clinical Research Ethics", Oxford University Press, 2008 Hoffmaster, B. Freedom, G. Fraser, "Clinical Ethics: Theory and Practice", Humana Press, 1989 J. D. Knottnerus, F. Buntinx, "The Evidence Base of Clinical Diagnosis: Theory and Methods of Diagnostic Research", BMJ Books, 2008 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İyi klinik uygulamalara giriş |
2. Hafta | Kanıta dayalı tıp - I |
3. Hafta | Kanıta dayalı tıp - II |
4. Hafta | Klinik etik ve etik kurullar |
5. Hafta | Araştırma ve yayın etiği |
6. Hafta | Toplum sağlığı etiği - Sosyal fayda kavramı |
7. Hafta | Hasta ve yakınları ile iletişim |
8. Hafta | Makale tartışması |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Tıp ve endüstri ilişkisi |
11. Hafta | İletişim Uygulama |
12. Hafta | Etik ve profesyonelizm - I |
13. Hafta | Etik ve profesyonelizm - II |
14. Hafta | Seminer |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 126 | 234 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoterapi cihazları ve özellikleri hakkında kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapabilecek ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Radyoterapi planlama ve uygulamalarını bireysel olarak karar verebilecek seviyede kavrar. | X | ||||
3. Klinik ve temel onkoloji konusunda ileri düzeyde gerekli bilgiye sahip olduğu gibi klinikte ve araştırmalarında etik unsurların yerini bilir. | X | ||||
4. Radyoterapi fiziği alanında yenilikleri sistematik olarak takip edip değerlendirerek bunları özgün bir biçimde uyarlar ve araştırmalarında uygular. | X | ||||
5. Kompleks tedavi planlamalarını yüksek doğruluk ve keskinlikte hazırlayabilir. | X | ||||
6. Araştırmalarını organize ederek bilimsel rapor ve makale yazabilir. | X | ||||
7. Bilişim teknolojilerini hem klinikte hem de araştırmalarında ileri düzeyde kullanabilir. | X | ||||
8. Radyoterapide ele alınan konulara eleştirel yaklaşıp alternatif çözümler üretebilir. | X | ||||
9. Doktorası süresince yaptığı çalışmalarıyayınlar ve böylece alanına bilimsel olarak katkıda bulunur. | X | ||||
10. Klinik ortamında doktorlarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla etkin ve işlevsel iletişim kurabilir, birlikte konuları ele alıp özgün çözümler üretebilir. | X | ||||
11. Klinikte ve araştırmalarında bağımsız olarak çalışabildiği gibi takım halinde de çalışabilir. | X | ||||
12. Radyoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda uzman meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir. | X | ||||
13. Disiplinler arası çalışma deneyimine sahiptir ve ilgi ve becerilerini verimli bir şekilde bu çalışmalarda kullanabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek