BYF611 - HAREKET BİLİMİ İÇİN ELEKTROMİYOGRAFİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HAREKET BİLİMİ İÇİN ELEKTROMİYOGRAFİ I BYF611 1. Yarıyıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseMülakat
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Seminer, ödev, dönem projesi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. A. Ruhi Soylu 
Dersin amacıHareket bilimlerinde kullanmak için elektromyografiyi öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kineziyolojik EMG'nin temelleri (kaynakları, fizyolojisi, biyofiziği, dekompozisyonu, sinyal işleme ile ilgili özellikleri vs.) ve kullanım alanları (nöroloji, spor, fizyoterepi, ergonomi, fizyoloji, yürüme analizi vs.)
Dersin içeriği- EMG'nin kökeni
- İğne, tel ve yüzey EMG
- EMG biyofiziği
- EMG'nin saptanması ve kaydedilmesi
- EMG de sinyal işleme
- Yorulma ve EMG
- EMG'nin uygulamaları 
KaynaklarElectromyography:Physiology, Engineering, and Non-Invasive Applications. Roberto Merletti, Philip J. Parker, Wiley and Sons, 2004?? 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBazı temel matematik ve biyofizik kavramlar
2. HaftaEMG'nin temel fizyolojik ve biyofizik özellikleri
3. Haftaİğne, wire ve yüzey EMG
4. HaftaEMG sinyallerinin biyofiziksel oluşumu ve dekompozisyonu
5. HaftaEMG sinyallerinin saptanması ve düzeltilmesi
6. Hafta1. arasınav??
7. HaftaÇok kanallı yüzey EMG tekniği
8. HaftaEMGnin modellenmesi ve simülasyonu
9. HaftaKas yorgunluğu ve EMG
10. HaftaEMG de sinyal işleme teknikleri-1
11. HaftaEMG de sinyal işleme teknikleri-2
12. Hafta2. Arasınav
13. HaftaEMG'nin nöroloji, ergonomi ve spor alanındaki uygulamaları
14. HaftaEMG'nin yürüme analizi, rehabilitasyon ve biyofeedback uygulamalarındaki kullanımı
15. HaftaDönem projelerinin sunumu
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum00
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler12672
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü4457226

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir    X
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir    X
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir    X
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder    X
5. Yazılım programlarını, deney araçlarını etkin şekilde kullanır, uygun uyaranı üretme, iligli biyolojik sinyalleri ideal şartlarda kaydedip, nicel analizler yapabilme kapasitesine sahiptir    X
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir     
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, Biyogüvenlik prensiplerine uygun davranır     
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar     
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır     
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek