MEB600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR MEB600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseToplam 60 AKTS kredilik ders yükünün tamamlanmış olması gereklidir.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Deney
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Danışman öğretim üyesi 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
  2. Hipotezine bağlı olarak deneyler yapar ve sonuçlar elde eder.
  3. Araştırma verilerini analiz eder ve yorumlar.
  4. Tez çalışmasını raporlandırır ve savunur.
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ve tez önerisinin hazırlanması
4. Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
5. Deneysel verilerin değerlendirilmesi
6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusunun belirlenmesi
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
9. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
12. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
13. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
14. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
15. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
16. HaftaDeneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 33 462
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1620320
Sunum / Seminer Hazırlama31236
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü48108900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hücre biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
2. Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
3. Kalıtım biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
4. Yaşam bilimleri alanındaki temel teknikleri etkin olarak kullanır. (BECERİ)    X
5. Deney tasarlayarak yapar ve sonuçları yorumlar (BECERİ)    X
6. Biyoinformatik alanında temel düzeyde bilgiye sahip olur ve veri tabanlarını kullanır. (BECERİ)     
7. Öğrendiği bilgi ve becerileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.(BECERİ)     
8. Kazandığı teorik ve pratik bilgileri analiz eder ve karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri getirir. (YETKİNLİK)    X
9. Yaşambilimleri alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır. (YETKİNLİK)     
10. Laboratuvarda çalışma ilkelerini bilir ve biyogüvenlik kurallarını uygular (YETKİNLİK)    X
11. Bağımsız ve/veya grup içinde çalışmalar yürütür ve sorumluluk alır. (YETKİNLİK)    X
12. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.(YETKİNLİK)    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek