BYF604 - ŞİRURJİK PREPARAT GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ŞİRURJİK PREPARAT GELİŞTİRİLMESİ | BYF604 | 2. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Mülakat | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Teorik ders, uygulamalı çalışmalar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. A. Ruhi Soylu, Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Erbil | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere, steorotaksik yöntem ile rat ve kobay beynine akut ya da kronik elektrot yerleştirmeyi göstermek ve hazırlanan bu deneklerden beyin elektriksel aktivitesinin kaydedilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri öğrenecektir; Stereotaksi laboratuarında stereotaksik aletin kullanılmasını, Elektrot hazırlanmasını, ? Operasyon için uygun anesteziyi ve dozunu hesaplamayı, ? Stereotaksik atlastan inilecek merkez ya da bölgenin bulunması için gerekli metodları, ? Seçilen en uygun metodu uygulayarak, deneğin beynine elektrot ya da plazma yerleştirme işlemini izleyecekler, daha sonra da bu işlemi kendileri gerçekleştirecekler, ? Kronik elekrotlu deneğin beyin elektriksel aktivitesini kaydedecekler ve bu merkezlerden alınan kayıtların istenildiği zaman tekrar alınabileceğini göreceklerdir. | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar 1. James E. Skinner: Neuroscience: A Laboratory Manual,W.B.Saunders Company 1971 2. George Paxinos, Charles Watson: The Rat Brain in Stereotaxic Coordinates Academic Press 1982 3. Pellegrino & Cushman: A Stereotaxic Atlas of the Rat Brain Plenum Press, New York 1979 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Stereotaksik metod ve elektrot yerleştirilmesi prensiplerinin açıklanması |
2. Hafta | Stereotaksik operasyon setinin tanıtılması ve alet ile ilgili gerekli ölçümlerin yapılması |
3. Hafta | Stereotaksik alete bir model yerleştirilerek ,gerekli ölçümlerin yapılması ve deney protokolü hazırlanması |
4. Hafta | Stereotaksik atlastan istenilen merkezlere ait koordinatların bulunması ve elektrot yerlerinin tespiti |
5. Hafta | Uygun elektrotların hazırlanması |
6. Hafta | Seçilen beyin merkezlerine elektrot yerleştirme operasyonu ya da plazma enjeksiyonu için uygun anestezi altında operasyonun gerçekleştirilmesi |
7. Hafta | Hazırlanan bu kronik elektrotlu denekten anestezi altında EEG kaydedilmesi |
8. Hafta | Bu operasyonun, anlatılan metodların ve gösterilen tekniklerin öğrenciler tarafından uygulanması |
9. Hafta | Değişik merkezler için operasyonun öğrenciler tarafından tekrar uygulanması |
10. Hafta | Değişik merkezler için operasyonun öğrenciler tarafından tekrarı Pratik kazandırılması |
11. Hafta | Değişik stereotaksik koordinatlar için kronik preparat hazırlanarak EEG kaydı (Ödev) |
12. Hafta | Ödev |
13. Hafta | Pratik Sınav |
14. Hafta | Pratik Sınav |
15. Hafta | Genel Tartışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 46 | 48 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir | X | ||||
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir | X | ||||
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder | X | ||||
5. Yazılım programlarını, deney araçlarını etkin şekilde kullanır, uygun uyaranı üretme, iligli biyolojik sinyalleri ideal şartlarda kaydedip, nicel analizler yapabilme kapasitesine sahiptir | X | ||||
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir | X | ||||
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, Biyogüvenlik prensiplerine uygun davranır | X | ||||
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar | X | ||||
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır | X | ||||
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek