BYF604 - ŞİRURJİK PREPARAT GELİŞTİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ŞİRURJİK PREPARAT GELİŞTİRİLMESİ BYF604 2. Yarıyıl 1 4 3 7
Önkoşul(lar)-var iseMülakat
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Teorik ders, uygulamalı çalışmalar  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. A. Ruhi Soylu, Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Erbil 
Dersin amacıÖğrencilere, steorotaksik yöntem ile rat ve kobay beynine akut ya da kronik elektrot yerleştirmeyi göstermek ve hazırlanan bu deneklerden beyin elektriksel aktivitesinin kaydedilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler, stereotaksik yöntemle kobay ve rat beyninde istedikleri yere ya da merkeze akut veya kronik elektrot yerleştirebilecek ya da plazma enjekte edebilecekler. Bu yöntemle elektrot yerleştirdikleri deneklerden beyin elektriksel aktivitesini kaydedebilecek, Uygulanan maddenin etkisini inceleyebilecekler.
Dersin içeriğiÖğrenciler bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri öğrenecektir;
Stereotaksi laboratuarında stereotaksik aletin kullanılmasını,
Elektrot hazırlanmasını,
? Operasyon için uygun anesteziyi ve dozunu hesaplamayı,
? Stereotaksik atlastan inilecek merkez ya da bölgenin bulunması için gerekli metodları,
? Seçilen en uygun metodu uygulayarak, deneğin beynine elektrot ya da plazma yerleştirme işlemini izleyecekler, daha sonra da bu işlemi kendileri gerçekleştirecekler,
? Kronik elekrotlu deneğin beyin elektriksel aktivitesini kaydedecekler ve bu merkezlerden alınan kayıtların istenildiği zaman tekrar alınabileceğini göreceklerdir. 
KaynaklarKaynaklar 1. James E. Skinner: Neuroscience: A Laboratory Manual,W.B.Saunders Company 1971
2. George Paxinos, Charles Watson: The Rat Brain in Stereotaxic Coordinates Academic Press 1982
3. Pellegrino & Cushman: A Stereotaxic Atlas of the Rat Brain Plenum Press, New York 1979 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaStereotaksik metod ve elektrot yerleştirilmesi prensiplerinin açıklanması
2. HaftaStereotaksik operasyon setinin tanıtılması ve alet ile ilgili gerekli ölçümlerin yapılması
3. HaftaStereotaksik alete bir model yerleştirilerek ,gerekli ölçümlerin yapılması ve deney protokolü hazırlanması
4. HaftaStereotaksik atlastan istenilen merkezlere ait koordinatların bulunması ve elektrot yerlerinin tespiti
5. HaftaUygun elektrotların hazırlanması
6. HaftaSeçilen beyin merkezlerine elektrot yerleştirme operasyonu ya da plazma enjeksiyonu için uygun anestezi altında operasyonun gerçekleştirilmesi
7. HaftaHazırlanan bu kronik elektrotlu denekten anestezi altında EEG kaydedilmesi
8. HaftaBu operasyonun, anlatılan metodların ve gösterilen tekniklerin öğrenciler tarafından uygulanması
9. HaftaDeğişik merkezler için operasyonun öğrenciler tarafından tekrar uygulanması
10. HaftaDeğişik merkezler için operasyonun öğrenciler tarafından tekrarı Pratik kazandırılması
11. HaftaDeğişik stereotaksik koordinatlar için kronik preparat hazırlanarak EEG kaydı (Ödev)
12. HaftaÖdev
13. HaftaPratik Sınav
14. HaftaPratik Sınav
15. HaftaGenel Tartışma
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü4648180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidirX    
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir    X
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir    X
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip ederX    
5. Yazılım programlarını, deney araçlarını etkin şekilde kullanır, uygun uyaranı üretme, iligli biyolojik sinyalleri ideal şartlarda kaydedip, nicel analizler yapabilme kapasitesine sahiptirX    
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilirX    
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, Biyogüvenlik prensiplerine uygun davranırX    
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar    X
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alırX    
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek