BYF602 - BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR BYF602 Bahar 2 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Teorik dersler; Ev ödevleri; Laboratuvar Pratiği  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. A. Ruhi Soylu, Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Erbil 
Dersin amacıÖğrenciler, tıp alanında kullanılan ölçü-gözlem araçlarının temel yapısını ve ilkeleriniöğrenerekler ve bu konularda laboratuvar pratiği yapacaklardır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler, laboratuvarlarda ve klinikte kullanılan elektronik araçların çalışma ilkelerine hakim olacaklar; araştırma ve klinik uygulamalarda bu aygıtları etkin olarak kullanma yetisine sahip olacaklardır.
Dersin içeriğiBu ders teorik ve pratik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğrencilere önce dershanede teorik olarak elektroniğin temel kavramları; ölçü-gözlem araçlarının temel yapısı; biyolojik bir sinyalin kaydında izlenecek adımlar; fizyolojik çevireçler öğretilecektir. Teorik programın tamamlanmsından sonra, öğrenciler, öğrendiklerini laboratuvarda pratik olarak uygulayacaklardır. 
KaynaklarELECTRONIC TEST INSTRUMENTS Theory and Application, Robert A. Witte, Hewlett-Packard Professional Books, 1993.
MEDICAL INSTRUMENTATION Application and Design, John G. Webster, Ed., Houghton Mifflin Company, 1992. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaElektriğin temel ilkeleri
2. HaftaElektrik devre elemanları ve özellikleri; empedans kavramı; empedansın medikal uygulama alanları
3. HaftaSeri RC devresinin çalışma biçimi; zaman-sabiti kavramı
4. HaftaElektro-fizyolojik bir sinyalin kaydında izlenen basamaklar ve kullanılan sistemler
5. HaftaFiltreler; filtrelerin frekans karakteristikleri
6. HaftaFiltrelerin işlevleri ve tıp alanındaki uygulamaları
7. HaftaAmplifikatörler
8. HaftaÇevireçler ve tıpta uygulama alanları
9. HaftaÖdev tartışması
10. HaftaLaboratuvar: voltaj ve akım ölçümleri
11. HaftaLaboratuvar: elektriksel bir sinyalin gözlemlenmesi ve sayısal parametrelerinin tayini
12. HaftaLaboratuvar: Seri RC devresinin kurulması; elektriksel davranışının gözlemlenmesi; zaman-sabitinin hesaplanması
13. HaftaLaboratuvar: Alçak ve Yüksek Geçiren filtre devrelerinin kurulması; frekans karakteristiklerinin saptanması
14. HaftaLaboratuvar: Amplifikatör devresinin kurulması
15. HaftaLaboratuvar: Serbest çalışma
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1420
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4490220

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir    X
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir    X
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir    X
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder    X
5. Hakim olduğu temel veya ara düzeydeki yazılım programlarını ve deney araçlarını etkin şekilde kullanarak, uygun uyaranı üretme ve buna cevap olarak gelişen biyolojik sinyalleri en ideal şartlarda kayıt edip sonuç alıcı nicel analizler ve görseller üretme kapasitesine sahiptir.      
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir     
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, `Biyogüvenlik? prensiplerine uygun davranır     
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar     
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır     
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek