BYF602 - BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOFİZİKTE TEMEL ELEKTRONİK KAVRAMLAR | BYF602 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Teorik dersler; Ev ödevleri; Laboratuvar Pratiği | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. A. Ruhi Soylu, Dr. Öğr. Üyesi Nurhan Erbil | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler, tıp alanında kullanılan ölçü-gözlem araçlarının temel yapısını ve ilkeleriniöğrenerekler ve bu konularda laboratuvar pratiği yapacaklardır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders teorik ve pratik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğrencilere önce dershanede teorik olarak elektroniğin temel kavramları; ölçü-gözlem araçlarının temel yapısı; biyolojik bir sinyalin kaydında izlenecek adımlar; fizyolojik çevireçler öğretilecektir. Teorik programın tamamlanmsından sonra, öğrenciler, öğrendiklerini laboratuvarda pratik olarak uygulayacaklardır. | |||||
Kaynaklar | ELECTRONIC TEST INSTRUMENTS Theory and Application, Robert A. Witte, Hewlett-Packard Professional Books, 1993. MEDICAL INSTRUMENTATION Application and Design, John G. Webster, Ed., Houghton Mifflin Company, 1992. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Elektriğin temel ilkeleri |
2. Hafta | Elektrik devre elemanları ve özellikleri; empedans kavramı; empedansın medikal uygulama alanları |
3. Hafta | Seri RC devresinin çalışma biçimi; zaman-sabiti kavramı |
4. Hafta | Elektro-fizyolojik bir sinyalin kaydında izlenen basamaklar ve kullanılan sistemler |
5. Hafta | Filtreler; filtrelerin frekans karakteristikleri |
6. Hafta | Filtrelerin işlevleri ve tıp alanındaki uygulamaları |
7. Hafta | Amplifikatörler |
8. Hafta | Çevireçler ve tıpta uygulama alanları |
9. Hafta | Ödev tartışması |
10. Hafta | Laboratuvar: voltaj ve akım ölçümleri |
11. Hafta | Laboratuvar: elektriksel bir sinyalin gözlemlenmesi ve sayısal parametrelerinin tayini |
12. Hafta | Laboratuvar: Seri RC devresinin kurulması; elektriksel davranışının gözlemlenmesi; zaman-sabitinin hesaplanması |
13. Hafta | Laboratuvar: Alçak ve Yüksek Geçiren filtre devrelerinin kurulması; frekans karakteristiklerinin saptanması |
14. Hafta | Laboratuvar: Amplifikatör devresinin kurulması |
15. Hafta | Laboratuvar: Serbest çalışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 14 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 44 | 90 | 220 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir | X | ||||
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir | X | ||||
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder | X | ||||
5. Hakim olduğu temel veya ara düzeydeki yazılım programlarını ve deney araçlarını etkin şekilde kullanarak, uygun uyaranı üretme ve buna cevap olarak gelişen biyolojik sinyalleri en ideal şartlarda kayıt edip sonuç alıcı nicel analizler ve görseller üretme kapasitesine sahiptir. | |||||
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir | |||||
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, `Biyogüvenlik? prensiplerine uygun davranır | |||||
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar | |||||
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır | |||||
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek