MEB619 - MAKALE HAZIRLAMA, ARAŞTIRMA PLANLAMA ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAKALE HAZIRLAMA, ARAŞTIRMA PLANLAMA ve YAYIN ETİĞİ MEB619 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseTıbbi Biyoloji Anabilim Dalı lisansüstü programına kayıtlı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gamze BORA AKOĞLU 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilere, yaşam bilimleri ile ilişkili bilimsel bilgiye ulaşma, bilgiyi inceleme ve etkili sunum haline getirme tekniklerini öğretmek ve bilimsel araştırmanın önemi ve araştırma / yayın etiği konularında bilgiler vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler; 1. Bilimsel bilgiye ulaşmak için literatür tarama tekniklerini bilir ve kullanır.
  2. 2. Bilimsel işbirliği kurallarına uygun araştırma planlar, çalışma sorumluluklarını bilir.
  3. 3. Araştırma ve yayın etiği kavramlarını öğrenir ve uygular.
  4. 4. Bilimsel çalışmalardan elde edilen sonuçları yorumlar ve raporlar
  5. 5. Bilimsel bir konuyu/çalışmayı etkili bir biçimde sunar.
Dersin içeriğiBu derste; literatür tarama, makalele inceleme, etik kurallara uygun araştırma planlama ve raporlama, sunum ve makale hazırlama teknikleri öğretilecektir.  
KaynaklarKonu ile ilgili güncel yayınlar  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKaynak tarama, bilimsel bilgiye ulaşma teknikleri ve yaşam bilimleri ile ilişkili indekslerde taranan dergilerin tanıtılması.
2. HaftaEtkili makale inceleme ve okuma tekniklerinin anlatımı.
3. HaftaAraştıma makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama)
4. HaftaDerleme makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama).
5. HaftaVaka raporu, editöre mektup vb. makalelerinin inceleme ve hazırlama yöntemleri (Uygulama).
6. HaftaAraştırma makalesi sunumu (Ödev).
7. HaftaAraştırma planlama teknikleri; hipotez kurulması ve bilimsel işbirliklerinin oluşturulması, vb.
8. HaftaBilimsel araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması.
9. HaftaAraştırma ve yayınlar ile ilişkili etik kavramlar ve etik kurulların tanıtılması.
10. HaftaAraştırmacının sorumlulukları, aydınlatılmış onam, biyolojik materyal kullanımı, kişisel verilerin korunması vb.
11. HaftaSunum tekniklerinin tanıtılması (power point, poster, dosya hazırlama vb.).
12. HaftaBilimsel araştırma sunumu planlaması (amaç, tasarım, görsel malzeme seçimi, zamanı ve mekanı kullanma vb.)
13. HaftaPlanlanan araştırma konularının, sunum tekniklerine uygun olarak sunulması (Ödev)
14. HaftaÖğrencilerin sınıf içerisinde örnek sunum gerçekleştirmesi (Uygulama)
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. Hafta Genel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama320
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama3412
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler248
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3449204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hücre biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
2. Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
3. Kalıtım biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ)     
4. Yaşam bilimleri alanındaki temel teknikleri etkin olarak kullanır. (BECERİ)     
5. Deney tasarlayarak yapar ve sonuçları yorumlar (BECERİ)     
6. Biyoinformatik alanında temel düzeyde bilgiye sahip olur ve veri tabanlarını kullanır. (BECERİ)     
7. Öğrendiği bilgi ve becerileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.(BECERİ)    X
8. Kazandığı teorik ve pratik bilgileri analiz eder ve karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri getirir. (YETKİNLİK)     
9. Yaşambilimleri alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır. (YETKİNLİK)    X
10. Laboratuvarda çalışma ilkelerini bilir ve biyogüvenlik kurallarını uygular (YETKİNLİK)     
11. Bağımsız ve/veya grup içinde çalışmalar yürütür ve sorumluluk alır. (YETKİNLİK)     
12. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.(YETKİNLİK)    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek