MEB618 - MOLEKÜLER GENETİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GENETİK | MEB618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Öğrenci kontenjan sayısı 10 ile sınırlıdır. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gamze BORA AKOĞLU, Prof. Dr. Banu PEYNİRCİOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Zülfiye Yeliz AKKAYA ULUM | |||||
Dersin amacı | Genetik materyalin yapısını, işlevini, regülasyonu ve organizasyonunu moleküler seviyede açıklamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste; prokaryotik/ ökaryotik hücrelerde genomun ve nükleik asitlerin genel özellikleri, genetik bilgi akışı ve regülasyonu konuları işlenecektir. | |||||
Kaynaklar | 1. Alberts: Molecular Biology of The Cell 5th Edition, 2008. 2. Genomes 3, 3rd Edition by T.A. Brown, 2006. 3. Konu ile ilgili güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | DNA: yapı ve işlev |
2. Hafta | DNA replikasyonu |
3. Hafta | Kromatin yapısı |
4. Hafta | RNA: yapı ve işlev |
5. Hafta | Genetik bilgi akışı: RNA sentezi |
6. Hafta | RNA işlenmesi |
7. Hafta | Sunum ve Grup tartışması |
8. Hafta | Genetik bilgi akışı: Protein sentezi |
9. Hafta | Protein modifikasyonları |
10. Hafta | Prokaryotik gen ekspresyonunun kontrolü |
11. Hafta | Ökaryotik gen ekspresyonun kontrolü |
12. Hafta | Ökaryotik genom organizasyonu |
13. Hafta | Ökaryotik genom organizasyonu |
14. Hafta | Ödev |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 55 | 211 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kök hücrenin; genel özellikleri, moleküler yapısı, gelişim süreci, biyokimyasal metabolizması ile ilgili güncel bilgilere sahip olur, | X | ||||
2. Kök hücre ve mikroçevre etkileşimlerini kavrar, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
3. Kök hücrelerin doku-organ gelişimi ve işlevindeki rollerini değerlendirir. | |||||
4. Kök hücrelerin iyileşme süreçlerine katkıları, yenileyici tıpta ve doku mühendisliğindeki uygulamalarını anlar, disiplinler arası etkileşimi kavrar, ulusal ve uluslararası sağlık politikaları ile ülkenin öncelikleri doğrultusunda değerlendirir. | |||||
5. Klinik uygulamalara yönelik yasal düzenlemeler ve etik yaklaşımların hakkında bilgi sahibi olur, bunların birey ve toplum için önemini bilerek etik ilkelere riayet eder. | |||||
6. Kök Hücre alanı ile ilgili güncel gelişme ve teknolojileri takip eder, alana özgü cihaz ve aletleri bilir ve temel kök hücre tekniklerini kullanır | |||||
7. Bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanır | X | ||||
8. Kök Hücre Bilimleri ile ilgili konuları ulusal ve uluslararası düzeyde tartışacak, problem çözecek bilgi, beceri ve yabancı dile sahiptir ve bu bilgileri yaşam boyu öğrenme ilkelerini edinir | |||||
9. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini bağımsız ve/veya ekip olarak sunar, uzman kişiler ile sistemli olarak tartışır, savunur ve normları sorgular, sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
10. Araştırma çıktılarını istatiksel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı olarak raporlar veya ulusal/uluslararası bilimsel alanlarda sunar. | |||||
11. Kök hücre laboratuvar çalışma standartlarını bilir, verilerin toplanması ve kayıtlanmasında bilimsel, etik ve biyogüvenlik kurallarını uygular. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek