MEB618 - MOLEKÜLER GENETİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MOLEKÜLER GENETİK MEB618 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseÖğrenci kontenjan sayısı 10 ile sınırlıdır.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gamze BORA AKOĞLU, Prof. Dr. Banu PEYNİRCİOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Zülfiye Yeliz AKKAYA ULUM 
Dersin amacıGenetik materyalin yapısını, işlevini, regülasyonu ve organizasyonunu moleküler seviyede açıklamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler; Hücrede genetik materyal ile ilgili temel bilgileri hatırlar ve kullanır.
  2. Genetik bilgi akışında rol alan molekülleri hatırlar ve aralarındaki ilişkiyi açıklar.
  3. Gen ifadesinin regülasyonununa ilişkin bilgileri kullanır.
  4. Moleküler genetik alanındaki yayınları takip eder ve edindiği bilgileri aktarır.
Dersin içeriğiBu derste; prokaryotik/ ökaryotik hücrelerde genomun ve nükleik asitlerin genel özellikleri, genetik bilgi akışı ve regülasyonu konuları işlenecektir. 
Kaynaklar1. Alberts: Molecular Biology of The Cell 5th Edition, 2008.
2. Genomes 3, 3rd Edition by T.A. Brown, 2006.
3. Konu ile ilgili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDNA: yapı ve işlev
2. HaftaDNA replikasyonu
3. HaftaKromatin yapısı
4. HaftaRNA: yapı ve işlev
5. HaftaGenetik bilgi akışı: RNA sentezi
6. HaftaRNA işlenmesi
7. HaftaSunum ve Grup tartışması
8. HaftaGenetik bilgi akışı: Protein sentezi
9. HaftaProtein modifikasyonları
10. HaftaProkaryotik gen ekspresyonunun kontrolü
11. HaftaÖkaryotik gen ekspresyonun kontrolü
12. HaftaÖkaryotik genom organizasyonu
13. HaftaÖkaryotik genom organizasyonu
14. HaftaÖdev
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav170
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı230
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı170
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3155211

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Canlılar dünyasında molekül, hücre/doku/organ/sistem düzeyinde gerçekleşen olayların biyofiziksel temelleri hakkında bilgi sahibidir    X
2. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, eğitim süresinde kazandığı tecrübeyi Biyofizik alanında kullanabilir     
3. Biyofizik alanındaki güncel araştırma konularının çözümüne katkı getirebilecek özgün bir araştırmada yer alabilir     
4. Biyofizik alanının çok disiplinli bir alan olmasının farkındadır. Diğer tıp ve temel bilimleri kendi araştırma konusu kapsamında takip eder    X
5. Yazılım programlarını, deney araçlarını etkin şekilde kullanır, uygun uyaranı üretme, iligli biyolojik sinyalleri ideal şartlarda kaydedip, nicel analizler yapabilme kapasitesine sahiptir     
6. İstatistiksel yöntemler hakkında uzman düzeyinde bilgi sahibidir. Çalışmaları için en uygun yöntemi seçip uygulayabilir     
7. Etik ilkelerin, etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Araştırmalarında, ILU, Biyogüvenlik prensiplerine uygun davranır     
8. Yer aldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve sunabilme kapasitesine sahiptir. Tez araştırmasına ait en az bir çalışmayı tam metin makale olarak yayınlar     
9. Uzmanlık alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların etkinliklerini takip eder ve bunlarda yer alır     
10. Biyofizik alanında edindiği bilgileri toplumun her kesiminden paydaşlarıyla uygun iletişim araçlarını kullanarak paylaşır, bilgi toplumunun oluşumuna katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek