MEB627 - MOLEKÜLER GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER GENETİKTE TEMEL KAVRAMLAR | MEB627 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Öğrenci kontenjan sayısı 10 ile sınırlıdır. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hayat Erdem YURTER, Doç. Dr. Gamze BORA AKOĞLU | |||||
Dersin amacı | Moleküler Biyoloji, hücre biyolojisi ve moleküler genetik alanlarındaki temel kavram ve bilgileri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste; moleküler biyoloji, hücre biyolojisi ve moleküler genetik alanlarındaki temel terimler/kavramlar ve bu alanda kullanılan yöntemler öğretilecektir. | |||||
Kaynaklar | 1. Alberts: Molecular Biology of The Cell 5th Edition, 2008. 2. Konu ile ilgili yayınlanmış makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler biyoloji ve genetikte sık karşılaşılan terimler |
2. Hafta | Biyomoleküller, prokaryot/ökaryot hücre kavramları |
3. Hafta | Hücre yapı ve organizasyonu |
4. Hafta | Hücre döngüsü ve kontrolü |
5. Hafta | DNA yapısı, işlevi ve genom organizasyonu |
6. Hafta | Sunum ve grup çalışması |
7. Hafta | RNA yapı ve işlevi |
8. Hafta | Gen ekspresyonu ve kontrolü |
9. Hafta | Protein yapı, fonksiyon ve nükleik asit ilişkisi |
10. Hafta | Kalıtım biyolojisi |
11. Hafta | Sunum ve grup çalışması |
12. Hafta | Mutasyon / polimorfizm ve oluşum mekanizmaları |
13. Hafta | Mutasyon / polimorfizm ve oluşum mekanizmaları |
14. Hafta | Yüksek ölçekli teknolojiler (DNA, RNA, protein) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 41 | 211 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | X | ||||
2. Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | X | ||||
3. Kalıtım biyolojisi alanındaki bilgileri hatırlar ve değerlendirir. (BİLGİ) | |||||
4. Yaşam bilimleri alanındaki temel teknikleri etkin olarak kullanır. (BECERİ) | |||||
5. Deney tasarlayarak yapar ve sonuçları yorumlar (BECERİ) | |||||
6. Biyoinformatik alanında temel düzeyde bilgiye sahip olur ve veri tabanlarını kullanır. (BECERİ) | |||||
7. Öğrendiği bilgi ve becerileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır.(BECERİ) | |||||
8. Kazandığı teorik ve pratik bilgileri analiz eder ve karşılaştığı sorunlara çözüm önerileri getirir. (YETKİNLİK) | |||||
9. Yaşambilimleri alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır. (YETKİNLİK) | X | ||||
10. Laboratuvarda çalışma ilkelerini bilir ve biyogüvenlik kurallarını uygular (YETKİNLİK) | |||||
11. Bağımsız ve/veya grup içinde çalışmalar yürütür ve sorumluluk alır. (YETKİNLİK) | |||||
12. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.(YETKİNLİK) |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek