ÇGE621 - ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME ÇGE621 2. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Pinar Bayhan 
Dersin amacıBu derste, çocukların gelişimsel özelliklerni anlamak icin gerekli degerlendirme yontemlerini icsellestirmek, değerlendirme yöntemlerini ogrenip çeşitlendirmek, eğitimsel ve gelisimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve kanit temelli bir bakış acisi kazandırılması amaçlanmaktadır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Standardize testlerin tanımı ve çeşitlerini anlayabilecek, uygulayabilecek ve çıkan sonuçları yorumlayabilecek
  2. Değerlendirme envanterleri ve çeşitlerini anlayabilecek, uygulayabilecek ve kanita dayali sonuçları yorumlayabilecek
  3. Engelli ve normal 0?18 yaş çocukların eğitsel değerlendirmeleri için uygun methodlarının seçilmesi, kullanılması ve yorumlanması hakkında yeterliliğe sahip olacaktır.
Dersin içeriğiDeğerlendirme tanımı, özellikleri, uygulaması
Gözlem teknikleri
Değerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması, sosyometriler, tanımı ve uygulaması
İnformal testler, tanımı, çeşitleri, beceri ve yerleştirme testleri, Standardize testler, tanımı, uygulaması çeşitleri, Screening testler
Gelişimsel testler, zeka testleri ve hazırlık testleri
Standardize test örnekleri, California Achievement test (CAT), IQWA Test
Metropolitan Achievement Test (MAT), Stanford Achievement Test (SAT), Gates Macginitie Reading Test
Peabody Individual achievement Test (PIAT), Mc Carty ve Frostig
Eğitim programı temelli değerlendirme ve iş beceri analizi
Değerlendirme araçlarının kullanılması hakkında fikirler, değerlendirme metodlarını seçme ve kullanma
 
KaynaklarWoods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early years. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada.
Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA.
Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA.
Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA.
Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England.

Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA.
Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDeğerlendirme tanımı, özellikleri, cesitleri, uygulaması
2. HaftaGözlem teknikleri
3. HaftaDeğerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması
4. HaftaSosyometriler, tanımı ve uygulaması, grup calismasi ornek tartisilmasi
5. Haftaİnformal testler, tanımı, çeşitleri,
6. HaftaBeceri ve yerleştirme testleri, uygulama ornekleri, grup calismasi ornek tartisilmasi
7. HaftaStandardize testler, tanımı, uygulaması çeşitleri
8. HaftaScreening testler ve ornekleri
9. HaftaGelişimsel testler ve ornekleri
10. HaftaZeka testleri ve hazırlık testleri ve ornekleri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaStandardize test örnekleri: California Achievement test (CAT), IQWA Test Metropolitan Achievement Test (MAT), Stanford Achievement Test (SAT), Gates Macginitie Reading Test
13. HaftaStandardize test örnekleri :Peabody Individual achievement Test (PIAT), Mc Carty ve Frostig, Gelisimsel tanilama ve destek programlari
14. HaftaAlternatif Degerlendirme: Oyun temelli ve performans degerlendirme, grup çalışması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama27
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler318
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler31030
Ara sınavlara hazırlanma süresi12424
Genel sınava hazırlanma süresi14141
Toplam İş Yükü4698240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.    X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek