ÇGE621 - ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM DEĞERLENDİRME | ÇGE621 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Pinar Bayhan | |||||
Dersin amacı | Bu derste, çocukların gelişimsel özelliklerni anlamak icin gerekli degerlendirme yontemlerini icsellestirmek, değerlendirme yöntemlerini ogrenip çeşitlendirmek, eğitimsel ve gelisimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve kanit temelli bir bakış acisi kazandırılması amaçlanmaktadır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Değerlendirme tanımı, özellikleri, uygulaması Gözlem teknikleri Değerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması, sosyometriler, tanımı ve uygulaması İnformal testler, tanımı, çeşitleri, beceri ve yerleştirme testleri, Standardize testler, tanımı, uygulaması çeşitleri, Screening testler Gelişimsel testler, zeka testleri ve hazırlık testleri Standardize test örnekleri, California Achievement test (CAT), IQWA Test Metropolitan Achievement Test (MAT), Stanford Achievement Test (SAT), Gates Macginitie Reading Test Peabody Individual achievement Test (PIAT), Mc Carty ve Frostig Eğitim programı temelli değerlendirme ve iş beceri analizi Değerlendirme araçlarının kullanılması hakkında fikirler, değerlendirme metodlarını seçme ve kullanma | |||||
Kaynaklar | Woods, P; Boyle, M; Hubbard, N. (1999). Multicultural Children in the Early years. Multilingual Matters Ltd, Toronto, Canada. Gandini, L; Hill,L; Schwall, C(eds). (2005). In the Spirit of the Studio, Laerning from the Atelier of Reggio Emilia. Teachers College Pres, NY, USA. Brewer,J:A.(1995). Early Childhood Education. ALLYN and Bacon, Boston,USA. Kessler,S; Swadener,B:B (eds).(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum, Beginning the Dialogue. Teachers College, NY,USA. Edward,C; Gandini,L;Forman,G.(1998). The Hundred languages of Children, The Reggio Emilia Approach Advanced reflections. Ablex Publishing Corporation, Greenwich, England. Driscoll, A; Nagel, N.G. (1999). Early Childhood Education, Birth-8. Allyn and Bacon, Boston,USA. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Değerlendirme tanımı, özellikleri, cesitleri, uygulaması |
2. Hafta | Gözlem teknikleri |
3. Hafta | Değerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması |
4. Hafta | Sosyometriler, tanımı ve uygulaması, grup calismasi ornek tartisilmasi |
5. Hafta | İnformal testler, tanımı, çeşitleri, |
6. Hafta | Beceri ve yerleştirme testleri, uygulama ornekleri, grup calismasi ornek tartisilmasi |
7. Hafta | Standardize testler, tanımı, uygulaması çeşitleri |
8. Hafta | Screening testler ve ornekleri |
9. Hafta | Gelişimsel testler ve ornekleri |
10. Hafta | Zeka testleri ve hazırlık testleri ve ornekleri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Standardize test örnekleri: California Achievement test (CAT), IQWA Test Metropolitan Achievement Test (MAT), Stanford Achievement Test (SAT), Gates Macginitie Reading Test |
13. Hafta | Standardize test örnekleri :Peabody Individual achievement Test (PIAT), Mc Carty ve Frostig, Gelisimsel tanilama ve destek programlari |
14. Hafta | Alternatif Degerlendirme: Oyun temelli ve performans degerlendirme, grup çalışması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 7 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 18 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 46 | 98 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | ||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | ||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | ||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek