ÇGE632 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM | ÇGE632 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Pınar BAYHAN | |||||
Dersin amacı | Ders öğrencinin okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojisi, bilgisayar destekli eğitim konularının tanımlanması,analiz yapılması ve bu konuların sistematik bir bilgi düzeyine sahip olacak şekilde ortaya konulması;okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojilerinin ve bilgisayar destekli eğitimin müfredat programlarına kaynaştırılmasıyla ilgili teori ve uygulama örnekleri konusunda uzman düzeyinde anlayış ve bilgiye sahip olması;bilgisayar eğitim programlarının eleştirel analizini yapabilme ve eğitim müfredatlarına kaynaştırılması konusunda beceri ve tutum kazanmasını sağlayacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Normal gelişim gösteren ve engelli çocukların devam ettiği okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojisi, bilgisayar destekli eğitim konularının yazılım, eğitimci,müfredata entegrasyonu açısından sistematik ve derinlemesine incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Barron,A.E.; Oewig, G.; Wilvers,K.S.; Lilavois,N. (2002). Technologies for Education,A Pratical Guide. Libriaries Unlimited Inc, Greenwood,CO.. Arı,M; Bayhan, P. (2004). Okulöncesinde ve İlköğretimde Bilgisayar Destekli Eğitim (2. Baskı) Epsilon Yayınevi, İstanbul. Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave/Macmillan. Berrier, Tonya, Ed.D., (2007), Sixth-, seventh-, and eighth-grade students' experiences with the Internet and their Internet safety knowledge, East Tennessee State University. - Minckler, Ann, Ph.D., (2006), Middle school children online: Comparing parent awareness and supervision of students' behaviors, University of Montana. Barron,A.E.; Oewig, G.; Wilvers,K.S.; Lilavois,N. (2002). Technologies for Education,A Pratical Guide. Libriaries Unlimited Inc, Greenwood,CO. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim Teknolojileri |
2. Hafta | Bilgisayar Destekli Eğitim |
3. Hafta | Bilgisayar Destekli eğitim Konusunda Görüşler |
4. Hafta | Bilgisayar destekli Eğitimde Eğitimcinin Rolü |
5. Hafta | Okulöncesi ve İlkokullarda Bilgisayar Destekli Eğitimin Getirdikleri-Müfredata Entegrasyonu |
6. Hafta | Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrenmeye Etkisi |
7. Hafta | Bilgisayar Destekli eğitim Yazılımları |
8. Hafta | Yazılım Örnekleri, Odev sunumlari |
9. Hafta | Bilgisayar Yoluyla İletişim ve Etkileşim |
10. Hafta | Okuma ?Yazma ve matematik Eğitiminde Bilgisayar Destekli eğitim |
11. Hafta | Özel Eğitimde Bilgisayarlar, Proje sunumu |
12. Hafta | Zihinsel Engelli Çocuklarda ve Otistiklerde Bilgisayar Destekli Eğitim |
13. Hafta | Görme ve İşitme Engellilerde Bilgisayar Destekli Eğitim, Yardımcı Teknolojiler |
14. Hafta | Bilgisayar Destekli Eğitim Konusunda Okulöncesi Projeleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 10 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 38 | 38 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 26 | 121 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | ||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | ||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | ||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek