ÇGE632 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM ÇGE632 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Pınar BAYHAN 
Dersin amacıDers öğrencinin okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojisi, bilgisayar destekli eğitim konularının tanımlanması,analiz yapılması ve bu konuların sistematik bir bilgi düzeyine sahip olacak şekilde ortaya konulması;okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojilerinin ve bilgisayar destekli eğitimin müfredat programlarına kaynaştırılmasıyla ilgili teori ve uygulama örnekleri konusunda uzman düzeyinde anlayış ve bilgiye sahip olması;bilgisayar eğitim programlarının eleştirel analizini yapabilme ve eğitim müfredatlarına kaynaştırılması konusunda beceri ve tutum kazanmasını sağlayacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders, bir eğitimsel teknik olarak da kullanılan bilgisayar destekli eğitim ve eğitim teknolojileri konularında analiz ,sentez yapabilme becerisine sahip olan, bu konularda eğitimci,yazılım ve müfredata kaynaştırılması yönünden değerlendirme yapabilen, mevcut durumun ortaya konulmasında beceriler geliştirebilen ve normal gelşim gösteren ve engelli çocuklarla bilgisayar destekli eğitim projeleri üretebilen donanıma sahip öğrenciler yetiştiren niteliktedir.
Dersin içeriğiNormal gelişim gösteren ve engelli çocukların devam ettiği okulöncesi ve ilkokullarda eğitim teknolojisi, bilgisayar destekli eğitim konularının yazılım, eğitimci,müfredata entegrasyonu açısından sistematik ve derinlemesine incelenmesi 
KaynaklarBarron,A.E.; Oewig, G.; Wilvers,K.S.; Lilavois,N. (2002). Technologies for Education,A Pratical Guide. Libriaries Unlimited Inc, Greenwood,CO.. Arı,M; Bayhan, P. (2004). Okulöncesinde ve İlköğretimde Bilgisayar Destekli Eğitim (2. Baskı) Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Gee, J. P. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy. New York: Palgrave/Macmillan.
Berrier, Tonya, Ed.D., (2007), Sixth-, seventh-, and eighth-grade students' experiences with the Internet and their Internet safety knowledge, East Tennessee State University.
- Minckler, Ann, Ph.D., (2006), Middle school children online: Comparing parent awareness and supervision of students' behaviors, University of Montana.
Barron,A.E.; Oewig, G.; Wilvers,K.S.; Lilavois,N. (2002). Technologies for Education,A Pratical Guide. Libriaries Unlimited Inc, Greenwood,CO.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim Teknolojileri
2. HaftaBilgisayar Destekli Eğitim
3. HaftaBilgisayar Destekli eğitim Konusunda Görüşler
4. HaftaBilgisayar destekli Eğitimde Eğitimcinin Rolü
5. HaftaOkulöncesi ve İlkokullarda Bilgisayar Destekli Eğitimin Getirdikleri-Müfredata Entegrasyonu
6. HaftaBilgisayar Destekli Eğitimin Öğrenmeye Etkisi
7. HaftaBilgisayar Destekli eğitim Yazılımları
8. HaftaYazılım Örnekleri, Odev sunumlari
9. HaftaBilgisayar Yoluyla İletişim ve Etkileşim
10. HaftaOkuma ?Yazma ve matematik Eğitiminde Bilgisayar Destekli eğitim
11. HaftaÖzel Eğitimde Bilgisayarlar, Proje sunumu
12. HaftaZihinsel Engelli Çocuklarda ve Otistiklerde Bilgisayar Destekli Eğitim
13. HaftaGörme ve İşitme Engellilerde Bilgisayar Destekli Eğitim, Yardımcı Teknolojiler
14. HaftaBilgisayar Destekli Eğitim Konusunda Okulöncesi Projeleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı550
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)71070
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje13838
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü26121240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.    X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek