RES623 - BASKI RESİM I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BASKI RESİM I | RES623 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Baskı Resim III veya Baskı Resim IV dersini almış olmak ya da baskı alanındaki tecrübesini anlatan bir dosyaya sahip olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Hasan Kıran | |||||
Dersin amacı | Baskı tekniklerini genel olarak bilen ve daha önce uygulama yapmış öğrencilere baskının günümüzde güncel olarak hangi sanatsal bağlamlar içinde kulanıldığının araştırılması ve deneysel uygulamaların yapılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Baskı tekniklerinin güncel yorumları hakkında tartşımalar yaparak ders sırasında uygulanacak baskı sanatına dair yaklaşımları ve kullanılacak yöntemleri öğrencilerle birlikte belirlemek. Yapılan fikir alışverişleri ve tartışma seansları sonunda oluşan baskı işini sergilemek, ayrıca biçimsel ve kavramsal anlamı üzerine makale yazarak sanat işi üzerine entellektüel bakışı bir başka mecrada dönüşüme sokmak. | |||||
Kaynaklar | . POGUE, Dwight, Printmaking Revolution, Watson-Guptill, May 2012 . GRAVER, Mark. Non-toxic Printmaking, A & C Black Publishers Ltd, 2011 . HOWARD, Keith.The Contemporary Printmaker, New York: Write-Cross Press, 2003 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tartışma Platformu(AÇIK MASA): Baskı teknikleri ile basılacak projenin belirlenmesi için karşılıklı öğrenme ve fikir alış-verişi ilkesine dayalı tartışma seansları. |
2. Hafta | Tartışma Platformu (AÇIK MASA): Baskı teknikleri ile basılacak projenin belirlenmesi için karşılıklı öğrenme ve fikir alış-verişi ilkesine dayalı tartışma seansları. |
3. Hafta | Tartışma Platformu (AÇIK MASA): Baskı teknikleri ile basılacak projenin belirlenmesi için karşılıklı öğrenme ve fikir alış-verişi ilkesine dayalı tartışma seansları. |
4. Hafta | Tartışma Platformu (AÇIK MASA): Baskı teknikleri ile basılacak projenin belirlenmesi için karşılıklı öğrenme ve fikir alış-verişi ilkesine dayalı tartışma seansları. |
5. Hafta | Tartışma Platformu (AÇIK MASA): Baskı teknikleri ile basılacak projenin belirlenmesi için karşılıklı öğrenme ve fikir alış-verişi ilkesine dayalı tartışma seansları. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması. |
8. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması. |
9. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması. |
10. Hafta | Baskı alanında uzman veya deneyimli bir davetli sanatçı tarafından workshop veya seminer verilecek. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması |
13. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması |
14. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması |
15. Hafta | Belirlenen projelerin baskılarının yapılması |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 10 | 1 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 79 | 22 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar. | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar. | X | ||||
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek