RES609 - METİN İNCELEME I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
METİN İNCELEME I RES609 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Zuhal Baysar Boerescu 
Dersin amacıÖğrencilerin sanat ve sanatın doğrudan ilişkili olduğu felsefe, sosyoloji gibi düşünsel dinamiklerle, çağdaş oluşumlar hakkında fikir sahibi olmalarını bu kavramlar üzerinde düşünce üretebilmelerini ve bu kavramların bağlantılı olduğu dinamikleri kavramalarını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, . Sanat ve kültür üzerine yazılmış metinleri okuyup tartışabilir, . Bu metinlerden yola çıkarak sanatın temel problemleri, sanat felsefesi, sanat kuramları üzerinde düşünce üretebilir. .Sanatın diğer dinamiklerle ilişkisini kurabilir ve tartışabilir.
Dersin içeriği. Sanat felsefesi, sanat sosyolojisi veya sanat kuramları üzerine yazılmış olan metinlerin okunması ve sınıfa sunumu,
. Bu metinler üzerinden sanat ve toplumsal oluşumlar, kuramlar üzerine tartışmalar. 
KaynaklarArthur Danto, Sıradan Olanın Başkalaşımı, çev: Esin Berktaş, Özge Ejder, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012
Martin Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, çev: Fatih Tepebaşılı, De ki Yayın, Ankara, 2007
Ernest Fischer, Sanatın Gerekliliği, çev: Cevat Çapan, De Yayınevi, İstanbul, 1968
Rollo May, Yaratma Cesareti, çev: Alper Oysal, Metis Yayınları, İstanbul, 2003
Jean François Lyotard, Postmodern Durum, çev: Ahmet Çiğdem, Ara Yayıncılık, İstanbul, 1990
Zygmunt Baumann, Postmodern Etik, çev: Alev Türker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1998
Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İletişim yayınları, İstanbul, 2012
Jean Baudrillard, Tam Ekran, çev: Bahadır Gülmez, YKY: İstanbul, 2002
Hal Foster, Tasarım ve Suç, çev: Elçin Gen, İletişim Yayınları, İstanbul, 2002
Georg Simmel, Modern Kültürde Çatışma, çev: T.Bora, N.Kalaycı, E.Gen,İletişim Yayınları, İstanbul, 2005 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMetin incelemeye giriş: Öğrencilere çalışacakları kitapların tanıtımı, yazarlar hakkında tanıtıcı bilgi.
2. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma
3. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma
4. HaftaÖğrenci sunumları-Sunumların değerlendirilmesi - Kısa metinlerden okumalar ve tartışma
5. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma -yeni metinler ve yazarları üzerine bilgi verme
6. HaftaÖğrenci sunumları
7. HaftaÖğrenci sunumları
8. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma
9. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma
10. HaftaÖğrencilerin sunacakları yeni metinler hakkında konuşma- Kısa metinlerden okumalar ve tartışma
11. HaftaÖğrenci sunumları
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaKısa metinlerden okumalar ve tartışma -yeni metinler ve yazarları üzerine bilgi verme
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10220
Sunum / Seminer Hazırlama8540
Proje000
Ödevler9218
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15230
Toplam İş Yükü5614150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.     X
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar.     X
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir.   X  
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. X    
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir.     X
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar. X    
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar.   X  
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. X    
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır.     X
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X   
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. X    
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder     X
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek