RES609 - METİN İNCELEME I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
METİN İNCELEME I | RES609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Zuhal Baysar Boerescu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin sanat ve sanatın doğrudan ilişkili olduğu felsefe, sosyoloji gibi düşünsel dinamiklerle, çağdaş oluşumlar hakkında fikir sahibi olmalarını bu kavramlar üzerinde düşünce üretebilmelerini ve bu kavramların bağlantılı olduğu dinamikleri kavramalarını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | . Sanat felsefesi, sanat sosyolojisi veya sanat kuramları üzerine yazılmış olan metinlerin okunması ve sınıfa sunumu, . Bu metinler üzerinden sanat ve toplumsal oluşumlar, kuramlar üzerine tartışmalar. | |||||
Kaynaklar | Arthur Danto, Sıradan Olanın Başkalaşımı, çev: Esin Berktaş, Özge Ejder, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012 Martin Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, çev: Fatih Tepebaşılı, De ki Yayın, Ankara, 2007 Ernest Fischer, Sanatın Gerekliliği, çev: Cevat Çapan, De Yayınevi, İstanbul, 1968 Rollo May, Yaratma Cesareti, çev: Alper Oysal, Metis Yayınları, İstanbul, 2003 Jean François Lyotard, Postmodern Durum, çev: Ahmet Çiğdem, Ara Yayıncılık, İstanbul, 1990 Zygmunt Baumann, Postmodern Etik, çev: Alev Türker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1998 Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İletişim yayınları, İstanbul, 2012 Jean Baudrillard, Tam Ekran, çev: Bahadır Gülmez, YKY: İstanbul, 2002 Hal Foster, Tasarım ve Suç, çev: Elçin Gen, İletişim Yayınları, İstanbul, 2002 Georg Simmel, Modern Kültürde Çatışma, çev: T.Bora, N.Kalaycı, E.Gen,İletişim Yayınları, İstanbul, 2005 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Metin incelemeye giriş: Öğrencilere çalışacakları kitapların tanıtımı, yazarlar hakkında tanıtıcı bilgi. |
2. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
3. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
4. Hafta | Öğrenci sunumları-Sunumların değerlendirilmesi - Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
5. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma -yeni metinler ve yazarları üzerine bilgi verme |
6. Hafta | Öğrenci sunumları |
7. Hafta | Öğrenci sunumları |
8. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
9. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
10. Hafta | Öğrencilerin sunacakları yeni metinler hakkında konuşma- Kısa metinlerden okumalar ve tartışma |
11. Hafta | Öğrenci sunumları |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Kısa metinlerden okumalar ve tartışma -yeni metinler ve yazarları üzerine bilgi verme |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 9 | 2 | 18 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 56 | 14 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar. | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar. | X | ||||
7. Önceden edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar. | X | ||||
8. Ulusal ve uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle birlikte uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal bir etkinliği gerçekleştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır. | X | ||||
10. Ulusal ve uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal ve kültürel sorumluluklarının farkındadır ve toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin bir biçimde rol alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek