SAN711 - BİZANS MİMARİ SORUNLARI ve ARAŞTIRMALARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİZANS MİMARİ SORUNLARI ve ARAŞTIRMALARI I | SAN711 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. V. Macit TEKİNALP | |||||
Dersin amacı | M.S. 4-8. yüzyıllar arasında Bizans coğrafyasında inşa edilen dini ve sivil mimari örneklerin plan, malzeme-teknik özelliklerini değerlendirmek, ilgili yayınları tanımak ve tartışmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | M.S. 4-8. yüzyıllar arasında Bizans Coğrafyası ve İmparatorluğun söz konusu tarihler içerisinde değişen yapısı, Bizans Devleti yapısı ve bunun mimarlık eserlerinin üretimine etkisi, Kilise örgütlenmesi ve Dini mimari , Liturji ve mimari ilişkisi, Kiliseler, Manastırlar , Bizans Mimarisinde bölgelere göre değişen plan ve malzeme-teknik uygulamaların neler olduğu ve bunun tarihsel ve kültürel alt yapısı , Askeri Mimari örneklerin plan ve malzeme-teknik özellikleri, Sivil Mimari örneklerin plan ve malzeme-teknik özellikleri. | |||||
Kaynaklar | Bryer, A.-Winfield, D. (1985). The Byzantine Monuments and Topography of the Pontos, Washigton D.C.; Grabar, A.(1936). L'empereur dans l'art byzantin, Strassburg. ; Janin, R. (1975). Les eglises et les monasteres des Grand centres byzantins, Paris.; Krautheimer, R. (1975). Early Christian and Byzantine Architecture, Harmondsworth.; Mango, C. (1972). The Art of Byzantine Empire 312-1453, Toronto. ; Mathews, T. (1976). The Byzantine Churches of İstanbul, Universty Park. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | M.S. 4.-8. yüzyıllarda Bizans tarihi coğrafyası |
2. Hafta | Bizans Devleti yapısı ve bunun mimarlık eserlerinin üretimine etkisi |
3. Hafta | Bizans Devleti yapısı ve bunun mimarlık eserlerinin üretimine etkisi |
4. Hafta | Kilise örgütlenmesi ve Dini mimari |
5. Hafta | Liturji ve mimari ilişkisi |
6. Hafta | Kiliseler |
7. Hafta | Kiliseler |
8. Hafta | Manastırlar |
9. Hafta | Manastırlar |
10. Hafta | Anadolu ve Yunanistan'da bulunan yapılardaki plan ve malzeme-teknik uygulamaların neler olduğu ve bunun tarihsel ve kültürel alt yapısı |
11. Hafta | Suriye ve Filistin'de bulunan yapılardaki plan ve malzeme-teknik uygulamaların neler olduğu ve bunun tarihsel ve kültürel alt yapısı |
12. Hafta | İtalya'da bulunan yapılardaki plan ve malzeme-teknik uygulamaların neler olduğu ve bunun tarihsel ve kültürel alt yapısı |
13. Hafta | Askeri Mimari örneklerin plan ve malzeme-teknik özellikleri |
14. Hafta | Sivil Mimari örneklerin plan ve malzeme-teknik özellikleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 9 | 4 | 36 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 27 | 27 |
Toplam İş Yükü | 41 | 84 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde derinleştirir. Alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Disiplinlerarası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. | X | ||||
3. Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için kaynakları tanır ve kullanır. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan bilgisayar yazılımı, ileri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojileri ile araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır. | X | ||||
6. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
7. Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
8. Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
10. Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek