AKT608 - STOKASTİK SÜREÇLER ve İFLAS KURAMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
STOKASTİK SÜREÇLER ve İFLAS KURAMI | AKT608 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler risk süreci ve iflas teorisine hakim olur. Aktüeryal uygulamalarda iflasın etkisini ve iflas durumunun incelemesini öğrenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Risk Kuramı tanım, risk süreci, hasar sayısı süreci, kesikli zaman modeli, klasik iflas kuramı, ileri iflas kuramı, bariyer sorunu, iflasın şiddeti, iflas zamanı, reasürans ve iflas. | |||||
Kaynaklar | 1. David C. Dickson, Insurance and Ruin, Cambridge University Press, 2005. 2. Bowers N.L., Gerber H.U., Hickman J.C., Jones D.A.Nesbit C.J., Actuarial Mathematics, The Society of Actuaries (SOA), 1997. 3. Rotar, Wladimir I. , Actuarial Models The Mathematics of Insurance, Chapman&Hall/CRC, 2007. 4. Kaas R. Goovaerts M., Dhaene J., Denuit M., Modern Actuarial Risk Theory, Kluwer Academic Publishers, 2009. 5. Ross, Sheldon M., Stochastic Processes, John Wiley&Sons Inc.,1996. 6. Klugman, S.A., H.H. Panjer, G.E. Wilmot, Loss Models from data to decisions, John Wiley&Sons Inc. 2008. 7. Ders notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İflas kuramına giriş, kesikli zaman modeli, nihai iflas olasılığı, sonlu zamanda iflas olasılğı, Lumberg eşitsizliği ?Dickson D.C, Bölüm 6. |
2. Hafta | Klasik iflas kuramı- Dickson D.C, Bölüm 7.1 ? 7.6 |
3. Hafta | Yasam olasılığı ve Laplace donüşümleri - Dickson D.C, Bölüm 7.7 ? 7.8Yasam olasılığı ve Laplace donüşümleri - Dickson D.C, Bölüm 7.7 ? 7.8 |
4. Hafta | Özyineli hesaplama, İflas olasılıklarını yaklaşık hesaplama- Dickson D.C, Bölüm 7.9 -7.10 |
5. Hafta | Bariyer sorunu, iflasın şiddeti, iflasın en fazla şiddeti- Dickson D.C, Bölüm 8.1- 8.4 |
6. Hafta | İflas öncesi artık dağılımı- Dickson D.C, Bölüm 8.5 |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | İflas zamanı- Dickson D.C, Bölüm 8.6, Hisse payları- Dickson D.C, Bölüm 8.7 |
9. Hafta | Reasürans ve iflas- Dickson D.C Bölüm 9 |
10. Hafta | Bağımlı süreçlerde iflas- Makale |
11. Hafta | Benzetim teknikleri ile iflas olasılıgı hesabı- Makale |
12. Hafta | Makale çalışmaları-Sunum |
13. Hafta | Makale çalışmaları-Sunum |
14. Hafta | Makale çalışmaları-Sunum |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 11 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 7 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 40 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aktüerya lisans düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı yeterlilikleri geliştirme. | X | ||||
2. Belirli bir alana yönelerek o alanda detaylı araştırma yapabilme ve uzmanlaşma. | X | ||||
3. Aktüeryal problemlere ilişkin yeni çözüm yöntemleri geliştirme. | X | ||||
4. Aktüerya alanında edindiği bilgiyi disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | X | ||||
5. Aktüerya alanındaki bir konuyu belirli süre içerisinde etkin bir şekilde sunabilme. | X | ||||
6. Aktüerya alanında proje ve etkinlikler düzenleme. Bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilme. | X | ||||
7. Bilimsel irdeleme yetisine sahip olma. | X | ||||
8. Analitik düşünme becerisine sahip olma. | X | ||||
9. Mesleki yenilik ve gelişmeleri hem ulusal hem de uluslar arası düzeyde takip edebilme. | X | ||||
10. Aktüerya literatürünü takip edebilme. | X | ||||
11. Bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma. | X | ||||
12. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olma. | X | ||||
13. Takım çalışmalarında gerekli olan niteliklere sahip olma ve takım liderliği yapabilme. | X | ||||
14. Yabancı dil bilgisini, alanında yabancı dilde çalışmalar yapabilecek ve bu çalışmaları sunabilecek düzeyde geliştirme. | X | ||||
15. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek