MDN624 - ÇİMENTO TEKNOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇİMENTO TEKNOLOJİSİ MDN624 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. A. Hakan Benzer 
Dersin amacıÇimento üretimi içinde yer alan; çimento hammaddeleri, farin üretimi, ısıl işlem, klinker üretimi, öğütme, malzeme elleçleme, depolama, sevkiyat teknolojilerini, kalite kontrol ve tozsuzlaştırma konularını bir bütün olarak sunmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çimento üretiminde kullanılan hammaddelerinin ne olduğunu
  2. Farinin nasıl hazırlandığını,
  3. Klinker üretiminin ne olduğunu,
  4. Öğütme teknolojilerinin ne olduğunu ve
  5. Çimento üretim temellerini ve pirensiplerinin ne olduğunu öğrenir
Dersin içeriğiÇimento hammaddeleri, hammadde üretimi, ısıl işlemler, klinker öğütme, elleçleme, stoklama ve sevk teknolojileri konuları, çevre ve enerji verimliliği göz önünde tutularak verilmektedir.  
Kaynaklar-M.S.J Gan, 1997, Cement and Concrete
-F. M. Lea , 2004,Lea's Chemistry of Cement and Concrete, Fourth Edition
-Walter H. Duda, 1985, Cement Data Book, Volume One: International Process Engineering in the Cement Industry
-Walter H. Duda, 1984, Cement Data Book,Volume 2: Automation, Storage, Transportation, Dispatch
-Walter H. Duda,1988, Cement Data Book, Volume 3: Raw Material for Cement Production 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Çimento tarihi
2. HaftaÜretim Akım şemaları
3. HaftaHammaddeler
4. HaftaHammadde Hazırlama: Kırma ve Öğütme, Harmanlama
5. HaftaKlinker minerolojisi ve yapısı
6. HaftaKlinker Üretimi: ön ısıtma, yakma, soğutma
7. HaftaArasınav
8. HaftaÇimento öğütme: Öğütme teknolojileri
9. HaftaÇimento Öğütme: Sınıflandırma teknolojileri
10. HaftaTaşıma
11. HaftaTozsuzlaştırma
12. HaftaArasınav
13. HaftaKalite Kontrol: Laboratuvar ekipmanları, Testler
14. HaftaProses Kontrolü
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1211132
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2941213

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.    X
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.   X 
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.  X  
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.    X
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek