MDN623 - CEVHER ZENGİNLEŞTİRMEDE PROSES MİNERALOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVHER ZENGİNLEŞTİRMEDE PROSES MİNERALOJİSİ MDN623 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. N. Metin Can 
Dersin amacıProses mineralojisinin cevher hazırlamada kullanımı ve önemi, proses mineraloji çalışmasının yürütülmesinde izlenecek temel adımlar, kullanılan ekipmanlar ve veri toplama, verilerin değerlendirilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Numune alma ve hazırlama yöntemlerini uygulayabilme,
  2. Cevher karakterizasyonu için ilgili yöntemleri uygulayabilme,
  3. Elde edilen mineralojik verilerden mineral miktarlarını ve serbestleşme sınıflarını hesaplayabilme,
  4. Mineralojik verileri proses performansı ile ilişkilendirebilme
Dersin içeriğiProses mineralojisinin tanımı ve önemi. Proses mineralojisinin üretim süreçlerindeki kullanımı. Üretim süreçlerinde uygulanacak numune alma yöntemleri ve önemi. Numune hazırlama. Cevher karakterizasyonu. Proses mineralojisinde kullanılan analitik ekipmanlar. Ölçülebilen nicel veri türleri ve bunların hesaplanması. Verilerin prosesle ilişkilendirilmesi ve yorumlanması. Farklı cevher ve prosesleri için uygulama örnekleri. 
Kaynaklar-Applied Mineralogy in the Mining Industry, William Petruk, Elsevier, 2000, p268.
-Applied Mineralogy ? a Quantitative Approach, M.P. Jones, Graham and Trotman, Springer 2007, p274.
-Process Mineralogy: Extractive Metallurgy, Mineral Exploration, Energy Resources Edited by Donald M. Hausen and Won C. Park, AIME, 1981, p698.
-Process Mineralogy II: Applications in Metallurgy, Ceramics and Geology, Edited by Richard D. Hagni, AIME, 1982.
-Process Mineralogy III Ed.by W.Petruk, AIME, 1984, p313. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaNumune alma ve hazırlama yöntemleri
3. HaftaTesis örnekleme ve prosesteki verimsizlikler
4. HaftaSerbestleşme-teori ve temel ölçümler
5. HaftaProses mineralojisinde kullanılan analitik yöntemler ve ekipmanlar
6. HaftaAra sınav
7. HaftaCevher karakterizasyonu
8. HaftaMineralojik analiz için numune hazırlamaya yönelik uygulama
9. HaftaNicel mineralojik veri toplama ve analizi
10. HaftaNicel mineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesi
11. HaftaNicel mineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesi (devam)
12. HaftaAra sınav
13. HaftaMineralojik verilerin prosesle ilişkilendirilmesine yönelik uygulama
14. HaftaFarklı cevher tipleri ve üretim süreçlerinde proses mineralojinin kullanımı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13535
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3073212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.   X 
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.   X 
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.  X  
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. X   
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.    X
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.   X 
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.    X
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek