MDN616 - CEVHER HAZIRLAMADA DENEYSEL YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
CEVHER HAZIRLAMADA DENEYSEL YÖNTEMLER MDN616 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Özcan Y. Gülsoy 
Dersin amacıCevher Hazırlamada zenginleştirme yöntemi belirleme, ekipman seçimi, akım şeması geliştirme için gerekli deneysel yöntemlerin öğrenilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Cevher Hazırlamada Kullanılan deneylerin öğrenilmesi
  2. 2.Deneylerin tasarımının öğrenilmesi
  3. 3.Deneylerde incelenecek parametrelerin öğrenilmesi
  4. 4.Deneysel veri toplama yöntemlerinin öğrenilmesi
  5. 5.Deneysel verilerin değerlendirilmesi yeteneğinin kazanılması
Dersin içeriğiCevher Hazırlamada kullanılan laboratuvar test yöntemleri ve bu test yöntemlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi 
KaynaklarWeiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30.
Kelly, E.G. and Spottiswood, D.J., 1982, Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons, Inc., New York, 491 p
Abouzeid, A.-Z.M., 1990, Mineral Processing Laboratory Manual, Series on Mining Engineering, Vol 9, Trans Tech Publications, 181 p. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLaboratuvar testleri hakkında genel anlatımlar
2. HaftaLaboratuvar kırıcıları hakkında bilgi ve kırıcılarla test yapılması
3. HaftaLaboratuvar elekleri, elek analizi ve laboratuvar elek performansı belirleme testi
4. HaftaDeğirmenler test koşullarının tanımı ve farklı test koşullarında testler
5. HaftaBond iş indeksi tayini
6. HaftaSallantılı masa hakkında genel bilgi ve sallantılı masa testi
7. HaftaJig hakkında genel bilgi ve jig testi
8. HaftaSpiral zenginleştirici hakkında genel bilgi ve spiral testi
9. HaftaDüşük alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması
10. HaftaYüksek alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması
11. HaftaYaş yüksek alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması
12. HaftaOptik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması
13. HaftaEkipman seçimi
14. HaftaAkım şeması geliştirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar412
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler118
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 4 3 12
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13535
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3374210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.    X
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.    X
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.   X 
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.   X 
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.  X  
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek