MDN616 - CEVHER HAZIRLAMADA DENEYSEL YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CEVHER HAZIRLAMADA DENEYSEL YÖNTEMLER | MDN616 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Özcan Y. Gülsoy | |||||
Dersin amacı | Cevher Hazırlamada zenginleştirme yöntemi belirleme, ekipman seçimi, akım şeması geliştirme için gerekli deneysel yöntemlerin öğrenilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Cevher Hazırlamada kullanılan laboratuvar test yöntemleri ve bu test yöntemlerinden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | Weiss, N.L., 1985, SME Mineral Processing Handbook, Volume 1-2, SME/AIME, New York, Ch. 3 and 30. Kelly, E.G. and Spottiswood, D.J., 1982, Introduction to Mineral Processing, John Wiley & Sons, Inc., New York, 491 p Abouzeid, A.-Z.M., 1990, Mineral Processing Laboratory Manual, Series on Mining Engineering, Vol 9, Trans Tech Publications, 181 p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Laboratuvar testleri hakkında genel anlatımlar |
2. Hafta | Laboratuvar kırıcıları hakkında bilgi ve kırıcılarla test yapılması |
3. Hafta | Laboratuvar elekleri, elek analizi ve laboratuvar elek performansı belirleme testi |
4. Hafta | Değirmenler test koşullarının tanımı ve farklı test koşullarında testler |
5. Hafta | Bond iş indeksi tayini |
6. Hafta | Sallantılı masa hakkında genel bilgi ve sallantılı masa testi |
7. Hafta | Jig hakkında genel bilgi ve jig testi |
8. Hafta | Spiral zenginleştirici hakkında genel bilgi ve spiral testi |
9. Hafta | Düşük alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması |
10. Hafta | Yüksek alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması |
11. Hafta | Yaş yüksek alan şiddetli manyetik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması |
12. Hafta | Optik ayırıcı hakkında genel bilgi ve test çalışması |
13. Hafta | Ekipman seçimi |
14. Hafta | Akım şeması geliştirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 4 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 18 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 4 | 3 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 33 | 74 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek