MDN611 - MADENCİLİKTE KULLANILAN İŞ MAKİNALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MADENCİLİKTE KULLANILAN İŞ MAKİNALARI I MDN611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yılmaz Özçelik 
Dersin amacıBu dersin amacı mermer ocaklarında, ocak içinde mermer blok üretiminde kullanılan bazı ana ve yardımcı makinelerin işlevlerinin ve kullanılma yerlerinin anlatılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mermer ocaklarında üretim aşamasında kullanılan çeşitli makinelerin işlevlerinin, kullanım yerlerinin ve hangi işlerde kullanılabileceklerinin öğrenilmesi
Dersin içeriğiMermercilikte ocakta blok üretiminde kullanılan ana ve yardımcı iş makinaları, bu makinaların devamlı çalışmalarını temin eden yöntemler, yapılacak işin niteliğine uygun iş makinasının seçimi.  
KaynaklarKulaksız, S., 2005, Doğal Taş (Mermer) İşletmeciliği ve İşletme Teknolojileri, Maden Mühendisleri Odası Yayını No: 102, Ankara, 624 s.
Primavori, P., 2001, 20 Over Years of Diamond Wire, Marmomacchine Directory 2001, Associazione Italiana Marmomacchine.
Primavori, P., 2002, Technological Developments and the State-of-the Art in Machinery and Installations For Extracting and Processing Stone Materials, Marmomachine Directory 2002, Associazione Italiana Marmomacchine, pp.40-197.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMermer blok üretimi
2. HaftaMermer blok üretiminde kullanılan makineler
3. HaftaMermer delme makineleri
4. HaftaElmas telli kesme makineleri
5. HaftaSu jeti kesme makineleri
6. HaftaAlev jeti kesme makineleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaZincirli kollu kesiciler
9. HaftaBantlı kollu kesiciler
10. HaftaSayalama makineleri
11. HaftaMermer ocaklarında kullanılan yükleme ve nakliyat makineleri
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü2971210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.   X 
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. X   
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.  X  
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.  X  
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.  X  
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.    X
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.  X  
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.   X 
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek