AKE600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | AKE600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusunun belirlenmesi. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması. Veri toplama aracının geliştirilmesi. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
2. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
3. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
4. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
5. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
6. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması |
7. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
8. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi |
9. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
10. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
11. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
12. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
16. Hafta | Tez Savunması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek