MDN607 - FLOTASYON DEVRELERİNİN SİMÜLASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FLOTASYON DEVRELERİNİN SİMÜLASYONU | MDN607 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Zafir EKMEKÇİ | |||||
Dersin amacı | Flotasyon devrelerinin modellenmesi ve simulasyonun yapılabildiği JKSimFloat kullanılarak devre tasarımı ve optimizasyonu uygulamalarının öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Flotasyonda kullanılan modeller ve optimizasyon teknikleri, Numune alma çalışmaları, Flotasyon hücrelerinin karekterizasyonu, Köpük verimi belirlenmesi, Su ile taşınım (Entrainment) faktörünün belirlenmesi, Yüzebilirlik parametresinin belirlenmesi, Flotasyon model parametrelerinin belirlenmesi ve simulasyon. | |||||
Kaynaklar | Fuerstenau, M.C.,Jameson, G, Yoon, R-H (Eds), FrothFlotation: A Century of Innovation, 2007, SME. Laskowski, J.T. andWoodburn, E.T. (Eds), Frothing in Flotation, Gordon andBreach Science Publishers. Greet, C.J. (Eds), FlotationPlantOptimisation, AusIMM. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Flotasyonda kullanılan modeller |
2. Hafta | Optimizasyon teknikleri |
3. Hafta | Flotasyon hücrelerinin karakterizasyonu |
4. Hafta | Köpük veriminin belirlenmesi |
5. Hafta | Su ile taşınım mekanizması |
6. Hafta | Yüzebilirlik parametresinin belirlenmesi |
7. Hafta | Arasınav-I |
8. Hafta | Flotasyon model parametrelerinin belirlenmesi ve simülasyon |
9. Hafta | JKSimFloat tanıtımı ve kullanımı |
10. Hafta | JKSimFloat ile madde denkliği |
11. Hafta | JKSimFloat ile model parametrelerinin belirlenmesi |
12. Hafta | JKSimFloat ile model parametrelerinin belirlenmesi |
13. Hafta | JKSimFloat ile simülasyon |
14. Hafta | Ara sınav-II |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 7 | 3 | 21 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 29 | 91 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek