MDN642 - ÇÖZELTİ MADENCİLİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇÖZELTİ MADENCİLİĞİ | MDN642 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. İsmail Girgin | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, çözelti madenciliği uygulamalarının dayandığı temel ilkeleri, uygulanabilirlik koşullarını ve sağlanan ekonomik yararları öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çözelti madenciliğine giriş. Çözelti madenciliği uygulama yöntemleri (tamamen çözme, çamur madenciliği vd.). Çözelti madenciliği metodları (hazırlıklı ve hazırlıksız yığın liçi, yerinde liç). Çözelti madenciliğinin avantaj ve dezavantajları. Endüstriyel çözelti madenciliği uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | Bartlett, R.W., 1998, Solution Mining ? Leaching and Fluid Recovery of Materials, 2nd Ed., Routledge. Schlitt, W.J. and Hiskey, J.B., 1982, Interfacing Technologies in Solution Mining, AIME. van Zyl, D.J.A., Hutchison, I. and Kiel, J., 1988, Introduction to Evaluation, Design and Operation of Precious Metal Heap Leaching Projects, Soc. for Mining&Metallurgy. Konu ile ilgili diğer yayınlar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çözelti madenciliğine giriş. |
2. Hafta | Çözelti madenciliğinin uygulanma koşulları, avantaj ve dezavantajları. |
3. Hafta | Tamamen çözme madenciliği (tuz, trona vd.). |
4. Hafta | Az çözünür malzemelere yapılan uygulamalar (U, Cu, Au vd.). |
5. Hafta | Çamur madenciliği (kömür, fosfat kayacı vb.). |
6. Hafta | Çözelti madenciliğinin ekonomisi. |
7. Hafta | Birinci arasınav. |
8. Hafta | Yığın hazırlama yöntemleri. Yatakta yapılan diğer işlemler. |
9. Hafta | Çözelti madenciliği yöntemleri (hazırlıklı yığın liçi). |
10. Hafta | Çözelti madenciliği yöntemleri (hazırlıksız yığın liçi). |
11. Hafta | Çözelti madenciliği yöntemleri (yerinde liç). |
12. Hafta | İkinci arasınav. |
13. Hafta | Çözelti madenciliği uygulamaları (bakır, uranyum, trona, altın). |
14. Hafta | Çözelti madenciliğinin Türkiye?deki uygulamaları. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık. |
16. Hafta | Genel sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 38 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 30 | 80 | 211 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır. | X | ||||
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir. | X | ||||
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler. | X | ||||
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. | X | ||||
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir. | X | ||||
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır. | X | ||||
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | ||||
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar. | X | ||||
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek