MDN642 - ÇÖZELTİ MADENCİLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇÖZELTİ MADENCİLİĞİ MDN642 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. İsmail Girgin 
Dersin amacıBu dersin amacı, çözelti madenciliği uygulamalarının dayandığı temel ilkeleri, uygulanabilirlik koşullarını ve sağlanan ekonomik yararları öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler bu dersin sonunda çözelti madenciliğinin dayandığı temel ilkeleri öğrenir (PY1, PY2).
  2. Öğrenci bu dersin sonunda, çözelti madenciliğinin avantaj ve dezavantajlarını kavrar (PY1, PY2, PY8, PY11).
  3. Öğrenciler bu dersin sonunda, çözelti madenciliği yönteminin seçimi ve uygulanmasına ilişkin kriterler hakkında bilgi sahibi olur (PY1, PY2, PY5, PY6, PY8, PY11).
Dersin içeriğiÇözelti madenciliğine giriş.
Çözelti madenciliği uygulama yöntemleri (tamamen çözme, çamur madenciliği vd.).
Çözelti madenciliği metodları (hazırlıklı ve hazırlıksız yığın liçi, yerinde liç).
Çözelti madenciliğinin avantaj ve dezavantajları.
Endüstriyel çözelti madenciliği uygulamaları. 
KaynaklarBartlett, R.W., 1998, Solution Mining ? Leaching and Fluid Recovery of Materials, 2nd Ed., Routledge.
Schlitt, W.J. and Hiskey, J.B., 1982, Interfacing Technologies in Solution Mining, AIME.
van Zyl, D.J.A., Hutchison, I. and Kiel, J., 1988, Introduction to Evaluation, Design and Operation of Precious Metal Heap Leaching Projects, Soc. for Mining&Metallurgy.
Konu ile ilgili diğer yayınlar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇözelti madenciliğine giriş.
2. HaftaÇözelti madenciliğinin uygulanma koşulları, avantaj ve dezavantajları.
3. HaftaTamamen çözme madenciliği (tuz, trona vd.).
4. HaftaAz çözünür malzemelere yapılan uygulamalar (U, Cu, Au vd.).
5. HaftaÇamur madenciliği (kömür, fosfat kayacı vb.).
6. HaftaÇözelti madenciliğinin ekonomisi.
7. HaftaBirinci arasınav.
8. HaftaYığın hazırlama yöntemleri. Yatakta yapılan diğer işlemler.
9. HaftaÇözelti madenciliği yöntemleri (hazırlıklı yığın liçi).
10. HaftaÇözelti madenciliği yöntemleri (hazırlıksız yığın liçi).
11. HaftaÇözelti madenciliği yöntemleri (yerinde liç).
12. Haftaİkinci arasınav.
13. HaftaÇözelti madenciliği uygulamaları (bakır, uranyum, trona, altın).
14. HaftaÇözelti madenciliğinin Türkiye?deki uygulamaları.
15. HaftaGenel sınava hazırlık.
16. HaftaGenel sınav.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler112
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar238
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12784
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3080211

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Maden mühendisliği lisans bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bunları kullanır.    X
2. Alanında geçerli olan güncel teknikler ve yeni gelişmeler hakkında bilgi sahibidir ve gerektiğinde bunları öğrenir.    X
3. Eldeki sınırlı ve eksik veriyi, bilimsel yöntemler kullanarak tamamlar ve uygular.  X  
4. Alanındaki uygulamalarda açığa çıkan sorunların nedenlerini ve çözüm yöntemlerini araştırma teknikleri kullanarak belirler.   X 
5. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir, diğer disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilir, yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.    X
6. Çok disiplinli takımlarda çalışabilir, karmaşık ve öngörülmeyen sorunlara çözümler geliştirebilir.    X
7. Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütüp ve sonlandırır.   X 
8. Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.    X
9. Çalışmalarını nitel ve nicel verilerle destekleyerek farklı gruplara yazılı veya sözlü olarak sunar.  X  
10. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
11. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek