SAN681 - 19.-20. YÜZYIL TÜRK SANATINDA ETKİLEŞİMLER I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
19.-20. YÜZYIL TÜRK SANATINDA ETKİLEŞİMLER I | SAN681 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Pelin Şahin Tekinalp | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, 19. yüzyılın ikinci yarısından başlayarak Osmanlı modernleşmesi, sanat etkinlikleri, sanat ortamı, sanat tartışmaları ve sanatçılar hakkında bilgi vermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1-19. yüzyıl Türk sanatını oluşturan toplumsal koşullar 2-19. Yüzyıl Türk Sanatı 3-Sanat fuarları, fotoğraf ve etkinlikler, duvar rsimleri 4-Sivil Okulların Açılması 5-Sanayi-i Nefise Mektebi 6-Asker Ressamlar, Darüşşafakalı Ressamlar 7-1914 Osmanlı İzlenimcileri 8-Grup etkinlikleri ve sanatçı örgütleri 9-Diğer kültürlerle karşılıklı etkileşimler | |||||
Kaynaklar | Mustafa Cezar., 1995. Sanatta Batı'ya Açılış ve Osman Hamdi 2 Cilt, İstanbul: Ekav Yayını. Zeynep Çelik., 2005. Şark'ın Sergilenişi 19. Yüzyıl Dünya Fuarlarında İslam Mimarisi, Çev. Nurettin Elhüseyni, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları/Osmanlı Araştırmaları Dizisi. Germaner Semra ve Zeynep İnankur., (1989), Oryantalizm ve Türkiye, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, İstanbul. Tansuğ, Sezer, (1986), Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul: Remzi Kitabevi. Günsel Renda., (1977), Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı 1700-1850, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayını. İlgili diğer makale ve yayınlar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 19. Yüzyılda Osmanlı Kültürel Ortamı ve Reformlar |
2. Hafta | Yeni Eğitim ve Sanat Kurumları |
3. Hafta | Fotoğraf-Sanat Etkileşimi |
4. Hafta | Fuarlar, Sergiler, Osmanlı'nın Temsili |
5. Hafta | 19. Yüzyıl Sanatı ve Asker Ressamlar |
6. Hafta | Duvar Resimleri |
7. Hafta | Seminer Sunumu |
8. Hafta | Seminer Sunumu |
9. Hafta | Sanayi Nefise Mektebi ve Osman Hamdi |
10. Hafta | İnas Sanayi-i Nefise Mektebi ve Kadın Sanatçılar |
11. Hafta | Osmanlı Ressamlar Cemiyeti ve Sergiler |
12. Hafta | Osmanlı İzlenimcileri |
13. Hafta | Seminer Sunumları |
14. Hafta | Genel Tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 32 | 66 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek