SAN681 - 19.-20. YÜZYIL TÜRK SANATINDA ETKİLEŞİMLER I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
19.-20. YÜZYIL TÜRK SANATINDA ETKİLEŞİMLER I SAN681 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Pelin Şahin Tekinalp 
Dersin amacıDersin amacı, 19. yüzyılın ikinci yarısından başlayarak Osmanlı modernleşmesi, sanat etkinlikleri, sanat ortamı, sanat tartışmaları ve sanatçılar hakkında bilgi vermek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, Türkiye'deki modernleşme ölçütlerini kavrar. Dönemin sanat akımları, düşünceler ve kuramlar üzerinde bilgi toplayarak ödev hazırlar, bilgilerini ders ortamında diğer öğrencilerle paylaşır. Seçtiği konu üzerinde düşünme, kaynak kullanma, sınıflandırma, soru sorma, eleştirme ve değerlendirme yapma olanağı bularak ödevinin yazılı hale getirir.
Dersin içeriği1-19. yüzyıl Türk sanatını oluşturan toplumsal koşullar
2-19. Yüzyıl Türk Sanatı
3-Sanat fuarları, fotoğraf ve etkinlikler, duvar rsimleri
4-Sivil Okulların Açılması
5-Sanayi-i Nefise Mektebi
6-Asker Ressamlar, Darüşşafakalı Ressamlar
7-1914 Osmanlı İzlenimcileri
8-Grup etkinlikleri ve sanatçı örgütleri
9-Diğer kültürlerle karşılıklı etkileşimler 
KaynaklarMustafa Cezar., 1995. Sanatta Batı'ya Açılış ve Osman Hamdi 2 Cilt, İstanbul: Ekav Yayını.
Zeynep Çelik., 2005. Şark'ın Sergilenişi 19. Yüzyıl Dünya Fuarlarında İslam Mimarisi, Çev. Nurettin Elhüseyni, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları/Osmanlı Araştırmaları Dizisi.
Germaner Semra ve Zeynep İnankur., (1989), Oryantalizm ve Türkiye, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, İstanbul.
Tansuğ, Sezer, (1986), Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Günsel Renda., (1977), Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı 1700-1850, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayını.

İlgili diğer makale ve yayınlar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta19. Yüzyılda Osmanlı Kültürel Ortamı ve Reformlar
2. HaftaYeni Eğitim ve Sanat Kurumları
3. HaftaFotoğraf-Sanat Etkileşimi
4. HaftaFuarlar, Sergiler, Osmanlı'nın Temsili
5. Hafta19. Yüzyıl Sanatı ve Asker Ressamlar
6. HaftaDuvar Resimleri
7. HaftaSeminer Sunumu
8. HaftaSeminer Sunumu
9. HaftaSanayi Nefise Mektebi ve Osman Hamdi
10. Haftaİnas Sanayi-i Nefise Mektebi ve Kadın Sanatçılar
11. HaftaOsmanlı Ressamlar Cemiyeti ve Sergiler
12. HaftaOsmanlı İzlenimcileri
13. HaftaSeminer Sunumları
14. HaftaGenel Tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3266180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.   X 
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.   X 
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.   X  
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.   X 
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.    X
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek