KMÜ650 - ATIK SU ARITIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATIK SU ARITIMI | KMÜ650 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Zümriye Aksu | |||||
Dersin amacı | Genellikle kimya mühendislerinin çalıştığı proseslerin ürettiği atıksular hakkında temel bilgilerin öğrencilere aktarılması ve çeşitli atık su kaynaklarının öğrencilere tanıtılması. Atıksuların fiziksel, kimyasal ve biyolojik arıtımları konusunda öğrencinin bilinçlendirilmesi ve atıksu arıtımında teknik yeterliliğin sağlanması. Bilgiyi pratikte uygulayabilme ve modern bir atık su arıtım prosesini tasarlayabilme becerisini geliştirmek. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak. Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini anlamayı sağlamak. Literatüre ve bilgiye erişme yollarını öğrenme ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme becerisini kazandırmak. Mesleki etik kavramını aşılamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kirliliğin çevresel etkileri Atıksu arıtma yöntemleri. Biyolojik arıtma yöntemlerinin prensipleri Aerobik arıtım Anaerobik arıtım Matematiksel modelleme, ekonomi ve biyolojik arıtım prosesi tasarımı Endüstriyel tesislerde atıksu arıtma uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Ders Kitabı: Metcalf and Eddy, Inc., Wastewater Engineering-Treatment and Reuse, McGraw-Hill, 2003. Yardımcı kaynaklar: H. S. Peavy, D. R. Rowe, G. Tchobanoglous, Environmental Engineering, McGraw-Hill, 1984 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Atıksuların tanımı ve atıksu kaynakları |
2. Hafta | Atıksuların Özellikleri; Atıksuların fiziksel özellikleri, Atıksuların kimyasal özellikleri (BOD, COD, vb.), Atıksuların biyolojik özellikleri |
3. Hafta | Atıksuların arıtım yöntemlerinin sınıflandırılması; Birincil arıtım yöntemleri, İkincil arıtım yöntemleri, Üçüncül arıtım yöntemleri. |
4. Hafta | Birincil arıtım yöntemleri; Ayırma, Karıştırma, Filtrasyon |
5. Hafta | Sedimentasyon, Koagülasyon-Flokülasyon, Floatasyon |
6. Hafta | İkincil arıtım yöntemleri; Mikroorganizmalar ve bunların arıtımdaki rolü. |
7. Hafta | Kesikli ve sürekli sistemlerde mikrobiyal büyüme kinetiği |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Atıksuların biyolojik arıtım yöntemleri |
10. Hafta | Atıksuların oksijenli ortamda arıtım yöntemleri (aktif çamur prosesi, damlatmalı filtreler, vb.) |
11. Hafta | Atıksuların oksijensiz ortamda arıtım yöntemleri |
12. Hafta | Üçüncül arıtım yöntemleri; Kimyasal çöktürme, Adsorpsiyon, İyon değiştirme, Dezenfeksiyon İşlemleri |
13. Hafta | Endüstriyel tesislerde atıksu arıtma uygulamaları (sunumlar) |
14. Hafta | Endüstriyel tesislerde atıksu arıtma uygulamaları (sunumlar) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 39 | 39 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 30 | 165 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Kimya Mühendisliği ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Kimya Mühendisliği uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | |||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | |||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, kimya mühendisliği alanı veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek