KMÜ750 - ATIK MİNİMİZASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATIK MİNİMİZASYONU | KMÜ750 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hülya Yavuz Ersan | |||||
Dersin amacı | Atık minimizasyonu kavramı ve atık yönetimindeki öneminin anlaşılması. Ulusal ve uluslararası atık minimizasyonu politikaları ve En İyi Teknikler-BAT kavramı hakkında bilgi sahibi olunması. Proses tasarımında atık minimizasyonu uygulamaları ve minimum emisyonlu temiz teknolojilerin önemi hakkında farkındalığa sahip olmak. Başarı öyküleri. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Atık minimizasyonu ile ilgili temel kavramlar. Uluslararası ve ulusal atık minimizasyonu politikaları. Entegre Kirlilik Önleme Protokolü (IPPC), Mevcut En İyi Teknikler (BAT). Hayat Boyu Değerlendirme (LCA), ISO 14000 Standardı, ÇED Yönetmeliği. Temiz Üretim. Kyoto Protokolü, CO2 emisyonu. Laboratuvarda Atık Minimizasyonu. Başarı Öyküleri. | |||||
Kaynaklar | Freeman, Harry M. Hazardous Waste Minimization, McGraw Hill Publishing Company, New York, 1990. www.eippcb.jrc.es www.epa.org www.cevresehircilik.gov.tr |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Atık minimizasyonu ile ilgili temel kavramların tanımlanması |
2. Hafta | Amerikan Çevre Ajansı (US-EPA) ve Avrupa Birliğinde atık minimizasyonu |
3. Hafta | Entegre Kirlilik Önleme Protokolü (IPPC), Mevcut En İyi Teknikler (BAT) |
4. Hafta | Hayat Boyu Değerlendirme (LCA) |
5. Hafta | ÇED Yönetmeliği |
6. Hafta | TS-ISO 14000, TS-OHSAS 18000 Standartları |
7. Hafta | Temiz Üretim |
8. Hafta | Kyoto Protokolü, CO2 emisyonu |
9. Hafta | Laboratuvarda Atık Minimizasyonu |
10. Hafta | Başarı Öyküleri |
11. Hafta | Öğrenci sunumları |
12. Hafta | Öğrenci sunumları |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Ara sınav |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav (Sunum raporlarının teslim edilmesi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 68 | 68 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 22 | 183 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular | |||||
2. Kimya Mühendisliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır | X | ||||
3. Kimya Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır | X | ||||
4. Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar | |||||
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır | |||||
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek