KMÜ750 - ATIK MİNİMİZASYONU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ATIK MİNİMİZASYONU KMÜ750 Bahar 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: Ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hülya Yavuz Ersan 
Dersin amacıAtık minimizasyonu kavramı ve atık yönetimindeki öneminin anlaşılması. Ulusal ve uluslararası atık minimizasyonu politikaları ve En İyi Teknikler-BAT kavramı hakkında bilgi sahibi olunması. Proses tasarımında atık minimizasyonu uygulamaları ve minimum emisyonlu temiz teknolojilerin önemi hakkında farkındalığa sahip olmak. Başarı öyküleri. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Atık minimizasyonu konusunda temel bilgi sahibi olur.
  2. Atık minimizasyonu konusunda ulusal ve uluslararası uygulamaları takip edebilir.
  3. Bir tesisin tasarımı aşamasında atık minimizasyonu için alternatifler önerebilir.
  4. En iyi teknikleri kullanarak mevcut durumun iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir.
Dersin içeriğiAtık minimizasyonu ile ilgili temel kavramlar. Uluslararası ve ulusal atık minimizasyonu politikaları. Entegre Kirlilik Önleme Protokolü (IPPC), Mevcut En İyi Teknikler (BAT). Hayat Boyu Değerlendirme (LCA), ISO 14000 Standardı, ÇED Yönetmeliği. Temiz Üretim. Kyoto Protokolü, CO2 emisyonu. Laboratuvarda Atık Minimizasyonu. Başarı Öyküleri. 
KaynaklarFreeman, Harry M. Hazardous Waste Minimization, McGraw Hill Publishing Company, New York, 1990.
www.eippcb.jrc.es
www.epa.org
www.cevresehircilik.gov.tr 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAtık minimizasyonu ile ilgili temel kavramların tanımlanması
2. HaftaAmerikan Çevre Ajansı (US-EPA) ve Avrupa Birliğinde atık minimizasyonu
3. HaftaEntegre Kirlilik Önleme Protokolü (IPPC), Mevcut En İyi Teknikler (BAT)
4. HaftaHayat Boyu Değerlendirme (LCA)
5. HaftaÇED Yönetmeliği
6. HaftaTS-ISO 14000, TS-OHSAS 18000 Standartları
7. HaftaTemiz Üretim
8. HaftaKyoto Protokolü, CO2 emisyonu
9. HaftaLaboratuvarda Atık Minimizasyonu
10. HaftaBaşarı Öyküleri
11. HaftaÖğrenci sunumları
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaAra sınav
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav (Sunum raporlarının teslim edilmesi)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama16868
Proje000
Ödevler51260
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü22183270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlar ve uygular     
2. Kimya Mühendisliği alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme, derinleştirme, yürütebilme becerisi kazanır   X 
3. Kimya Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır    X
4. Kimya Mühendisliği alanında en yeni bilgilere ulaşma, bu bilgileri kavrayabilme ve araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerileri üst düzeyde kullanma yeterliliğine sahiptir    X
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar     
6. Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular, yönetir ve sonuçlandırır     
7. Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek