SPD712 - AİLEDE RUH SAĞLIĞI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AİLEDE RUH SAĞLIĞI I SPD712 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Füsun Çuhadaroğlu 
Dersin amacıAile içi ruh sağlığını ana hatlarıyla yorumlama. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda; Çocuğun psikososyal gelişim basamaklarını bilir, Ailenin bu basamaklar üzerindeki etkilerini tanımlar, Toplumda sık görülen psikososyal gelişim bozukluklarıyla ilgili temel yaklaşım prensiplerini bilir.
Dersin içeriğiÇocuk ruh sağlığı,
Aile yapısı ve ilişkiler,
Psikoseksüel gelişme dönemleri,
Oral dönem, anne bebek ilişkisi, bağlanma anne yoksunluğu sendromları, bebeklik depresyonları,hospitalizm, tuvalet eğitimi, fallik dönem cinsel özdeşim,
Okul dönemi,
Ailede psikososyal risk etkenleri
 
KaynaklarPsikiyatri- Orhan Öztürk- Ruh Sağlığı Bozuklukları,
Melvin Lewis, Comprehensive Textbook of Child and Adolescent Pscyhiatry
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPsikososyal Gelişim (Erikson Kuramı)
2. HaftaÇocuğun Ruhsal Özellikleri, Çocuk Yetiştirmede Tutumlar
3. HaftaOral Dönem/Bağlanma/Anne Yoksunluğu Sendromları
4. HaftaAnal Dönem sorunları
5. HaftaFallik Dönem/Cinsel Kimlik Gelişim sorunları
6. HaftaOkul Dönemi sorunları
7. HaftaErgenlik Dönemi sorunları
8. HaftaAilede Psikososyal Risk Etkenleri
9. HaftaÇocuk İhmali ve İstismarı
10. HaftaHasta Çocuk, Ailesine Yaklaşım
11. HaftaBoşanma ve Çocuk
12. HaftaOlgu Tartışması I
13. HaftaOlgu Tartışması II
14. HaftaOlgu Tartışması III
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1030
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav170
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama12448
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler10220
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi3618
Toplam İş Yükü5117150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır.   X 
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar.   X 
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır.    X 
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder   X 
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.    X 
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder.   X 
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir.   X 
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar.   X 
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir.   X 
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek