İKA705 - İNGİLTERE'DE SINIF ve TOPLUMSAL CİNSİYET
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLTERE'DE SINIF ve TOPLUMSAL CİNSİYET | İKA705 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Metin analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngiltere'de sosyal sınıfları ve toplumsal cinsiyetleri tanıyabilmesini, sosyal sınıfların birbiriyle etkileşimini ve toplumsal cinsiyetleri edebi metinler yoluyla gözlemleyebilmesini, yorumlayabilmesini, bu olguların arasındaki etkileşimi değerlendirebilmesini, dönemler arasında görülen değişiklikleri sosyal ve politik ard alan bağlamında değerlendirebilmesini, ve bu olguların edebi metinlerdeki yansımalarını karşılaştırmalı ve eleştirel bir bakış açısıyla yargılayabilecek bilgi beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sınıf ve toplumsal cinsiyet tanımları açıklandıktan sonra, eserlerdeki sınıfsal ve toplumsal cinsiyet sunumları incelenerek tartışılır. | |||||
Kaynaklar | L. Alcoff. Identities: Race, Class, Gender and Nationality. J. Batlseer. Rewriting English: Cultural Politics of Gender and Class. L. Davidoff. Worlds Between: Historical Perspectives on Gender and Class. M. Kimmel. The Gendered Society Reader. Morag Shiach. Discourse on Popular Culture: Class, Gender and History in Cultural Analysis, 1730 to the Present. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Toplumsal cinsiyet ve sınıf tanımları |
2. Hafta | Toplumsal cinsiyet ve sınıf farklılıklarının kimlik üzerindeki etkilerinin incelenmesi |
3. Hafta | Toplumsal cinsiyet ve sınıfın tarihi perspektiflerinin incelenmesi |
4. Hafta | Toplumsal cinsiyet, sınıf ve politika tartışmaları |
5. Hafta | Toplumsal cinsiyet ve işçi sınıfının etkileşimlerinin incelenmesi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Toplumsal cinsiyet ve sosyal hareketlilik tartışmaları |
8. Hafta | Toplumsal cinsiyet ve istihdam tartışmaları |
9. Hafta | Toplumsal cinsiyet, sınıf ve medya sunumlarının incelenmesi |
10. Hafta | Toplumsal cinsiyet, sınıf ve popüler kültür öğelerinin incelenmesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Toplumsal cinsiyet, sınıf ve edebiyat incelemeleri |
13. Hafta | Toplumsal cinsiyet, sınıf ve dil kullanımlarının incelenmesi |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 35 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır. | X | ||||
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır. | X | ||||
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek