İKA600-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İKA600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin İngiliz Kültür Araştırmaları alanında yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilir,
  2. literatüre dayalı olarak bilgileri ve/veya verileri düzenleyebilir,
  3. araştırma bilgi ve/veya verilerini analiz edebilir,
  4. araştırma bilgi ve/veya verilerini sentezleyebilir,
  5. araştırma bulgularından sonuç çıkarabilir,
  6. araştırmayı istenen formatta raporlandırabilir,
  7. araştırmayı sözlü olarak savunabilir
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
5. Bilgi ve/veya veri toplama yönteminin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaTez konusunun belirlenmesi
4. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
8. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
9. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
10. HaftaAraştırmanın tüm boyutlarının planlanması
11. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
12. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
13. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi
14. HaftaBilgi ve/veya veri toplama yönteminin geliştirilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı28100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)1020200
Alan Çalışması1435490
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1411154
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir.    X
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.    X
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.  X  
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.  X  
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek