HEY633 - MODERN HEYKEL TARİHİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MODERN HEYKEL TARİHİ I | HEY633 | 1. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | 1960 sonrası sanatının oluşum mantığı, disiplinlerarasılık ve yeni sanatsal yönelimler irdelenecektir. Sanatlarda (Heykelde) çağdaş ve güncel konular; malzeme, dil, biçim ilişkileri, Sanatlarda kavramsallaştırmalar ve yeni ifade araçları, yöntemleri incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ?Çağdaş sanat hareket ve etkinlikleri ile ilgili kuramsal çalışma ve araştırmalar yapmak ?Eser ve sanatçı incelemek. | |||||
Kaynaklar | Gombrich, E. H. Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul: Remzi kitabevi Yayınları, 1992 Lynton, Norbert. Modern Sanatın Öyküsü, (Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan, Prof. Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1991 Antmen, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul, Sel Yayıncılık, 2008 Kuspit, Donald, Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden) , İstanbul: Metis Yayınları, 2006 Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra,(Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), (Çev. Zeynep Demirsu), İstanbul: Ayrıntı Sanat ve Kuram Yayınları, 2010 Atakan, Nancy. Arayışlar-Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar, (çev. Zeynep Rona), İstanbul: YKY, 1998 Bürger, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul: İletişim yayınları, 2003 Smith, Edward Lucie. ArtToday, Phadion Press İnc. New York, 1995 ?Collins, Judith. Sculpture Today, Phadion Press İnc. New York, 2010 New Perspectives in Sculpture and İnstallation, Phaidon Press Ltd. 2009 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1960 sonrası sanatının karakteristik özellikleri, sanatlarda yeni malzeme kullanımları ve ontolojilerin, estetik değerlerin dışındaki yaşam deneyimlerinin sanat olarak sunulduğu pratiklerin ele alınması. |
2. Hafta | Resim, heykel sonrası sanatının özelliklerinin irdelenmesi, yeni konular ve malzemelerin sanatlardaki değişim üzerindeki etkileri, öğrenci sunumu |
3. Hafta | Yoksul Sanat, öğrenci sunumu |
4. Hafta | Vücut Sanatı- Feminist Yönelimler ve Beden, öğrenci sunumu |
5. Hafta | Kavramsal Sanat ve Kavram vurgusu, öğrenci sunumu |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Kavramsal Sanat ve Kavram vurgusu, öğrenci sunumu |
8. Hafta | Oluşumlar, öğrenci sunumu |
9. Hafta | Yeryüzü Sanatı (Arazi ya da Toprak Sanatı) öğrenci sunumu |
10. Hafta | Yeryüzü Sanatı (Arazi ya da Toprak Sanatı), öğrenci sunumu |
11. Hafta | Gösteri Sanatı öğrenci sunumu |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Süreç Sanatı ,Sanatın sınırları, Performatif etkinlikler, öğrenci sunumu |
14. Hafta | Yeni kavramlar, materyaller, nesneler, yeni hikâye etme araçları. |
15. Hafta | Yeni kavramlar, materyaller, nesneler, yeni hikâye etme araçları. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 2 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 10 | 17 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 6 | 54 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 11 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 50 | 37 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Heykel sanatıyla ilgili uzmanlık düzeyinde sanat kültürü ve estetik bilgisini her durumda kullanabilecek düzeyde bilir. | X | ||||
2. Kazandığı bilgi ve beceriler doğrultusunda, özgün çalışmalarında kuram ve uygulama ilişkisi kurar. | X | ||||
3. Heykel sanatıyla ilişkili diğer disiplinleri ileri düzeyde tanır. | X | ||||
4. Heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
5. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, heykel sanatıyla ilgili bilgi ve kültürü, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir | X | ||||
6. Heykel sanatıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
7. Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||
8. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | X | ||||
9. Sanat çevresi içinde hedeflerini ortaya koyarak kendine özgü, kişisel bir üslup oluşturur | X | ||||
10. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
11. Alanındaki gelişmeleri izleyerek, sanat yapıtları, proje ve etkinlikler geliştirir ve toplumla paylaşır. | X | ||||
12. Sanatsal çalışmalarla ilgili eleştiri ve yorum yaparak görüşlerini paylaşır. | X | ||||
13. Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, sanatsal ve kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek