HEY633 - MODERN HEYKEL TARİHİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MODERN HEYKEL TARİHİ I HEY633 1. Yarıyıl 2 1 2 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Anasanat Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacı1960 sonrası sanatının oluşum mantığı, disiplinlerarasılık ve yeni sanatsal yönelimler irdelenecektir. Sanatlarda (Heykelde) çağdaş ve güncel konular; malzeme, dil, biçim ilişkileri, Sanatlarda kavramsallaştırmalar ve yeni ifade araçları, yöntemleri incelenecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1-Uzmanlaşmaya dönük olarak çağdaş ve güncel sanat çalışmaları, kavramları öğrenilir.
  2. 2-Sanatın tarihsel, felsefi, sosyolojik ve antropolojik kavramsal bilgileri öğrenilir.
  3. 3-Biçim, malzeme, dil ilişkisi öğrenilir.
  4. 4-Eser incelenir.
Dersin içeriği?Çağdaş sanat hareket ve etkinlikleri ile ilgili kuramsal çalışma ve araştırmalar yapmak
?Eser ve sanatçı incelemek. 
KaynaklarGombrich, E. H. Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), İstanbul: Remzi kitabevi Yayınları, 1992
Lynton, Norbert. Modern Sanatın Öyküsü, (Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan, Prof. Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1991
Antmen, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul, Sel Yayıncılık, 2008
Kuspit, Donald, Sanatın Sonu, (Çev. Yasemin Tezgiden) , İstanbul: Metis Yayınları, 2006
Danto, Arthur C. Sanatın Sonundan Sonra,(Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), (Çev. Zeynep Demirsu), İstanbul: Ayrıntı Sanat ve Kuram Yayınları, 2010
Atakan, Nancy. Arayışlar-Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar, (çev. Zeynep Rona), İstanbul: YKY, 1998
Bürger, Peter. Avangard Kuramı, (Çev. Erol Özbek), İstanbul: İletişim yayınları, 2003
Smith, Edward Lucie. ArtToday, Phadion Press İnc. New York, 1995
?Collins, Judith. Sculpture Today, Phadion Press İnc. New York, 2010
New Perspectives in Sculpture and İnstallation, Phaidon Press Ltd. 2009
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1960 sonrası sanatının karakteristik özellikleri, sanatlarda yeni malzeme kullanımları ve ontolojilerin, estetik değerlerin dışındaki yaşam deneyimlerinin sanat olarak sunulduğu pratiklerin ele alınması.
2. HaftaResim, heykel sonrası sanatının özelliklerinin irdelenmesi, yeni konular ve malzemelerin sanatlardaki değişim üzerindeki etkileri, öğrenci sunumu
3. HaftaYoksul Sanat, öğrenci sunumu
4. HaftaVücut Sanatı- Feminist Yönelimler ve Beden, öğrenci sunumu
5. HaftaKavramsal Sanat ve Kavram vurgusu, öğrenci sunumu
6. HaftaAra Sınav
7. Hafta Kavramsal Sanat ve Kavram vurgusu, öğrenci sunumu
8. HaftaOluşumlar, öğrenci sunumu
9. HaftaYeryüzü Sanatı (Arazi ya da Toprak Sanatı) öğrenci sunumu
10. HaftaYeryüzü Sanatı (Arazi ya da Toprak Sanatı), öğrenci sunumu
11. HaftaGösteri Sanatı öğrenci sunumu
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaSüreç Sanatı ,Sanatın sınırları, Performatif etkinlikler, öğrenci sunumu
14. HaftaYeni kavramlar, materyaller, nesneler, yeni hikâye etme araçları.
15. HaftaYeni kavramlar, materyaller, nesneler, yeni hikâye etme araçları.
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)142
Laboratuar00
Uygulama141
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1017
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14114
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)9654
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21122
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5037180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Heykel sanatıyla ilgili uzmanlık düzeyinde sanat kültürü ve estetik bilgisini her durumda kullanabilecek düzeyde bilir.    X
2. Kazandığı bilgi ve beceriler doğrultusunda, özgün çalışmalarında kuram ve uygulama ilişkisi kurar.    X
3. Heykel sanatıyla ilişkili diğer disiplinleri ileri düzeyde tanır.   X 
4. Heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler.    X
5. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, heykel sanatıyla ilgili bilgi ve kültürü, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir    X
6. Heykel sanatıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.   X 
7. Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir.X    
8. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar.    X
9. Sanat çevresi içinde hedeflerini ortaya koyarak kendine özgü, kişisel bir üslup oluştururX    
10. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.   X 
11. Alanındaki gelişmeleri izleyerek, sanat yapıtları, proje ve etkinlikler geliştirir ve toplumla paylaşır.    X
12. Sanatsal çalışmalarla ilgili eleştiri ve yorum yaparak görüşlerini paylaşır.    X
13. Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, sanatsal ve kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek