SPD702 - ÇOCUKLUK ÇAĞI AKUT SOLUNUM YOLU ENF. YAKLAŞIM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI AKUT SOLUNUM YOLU ENF. YAKLAŞIM SPD702 3. Yarıyıl 2 4 4 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Songül Yalçın 
Dersin amacıDünya Sağlık Örgütü'nün akut solunum yolu enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım paketini tanımlama ve uygulama 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. DSÖ kriterlerine göre solunum yolu hastalıklarının tanısını koyabilir,
  2. Öğrenci bu dersin sonunda olgu yönetimi yapabilir.
  3. Kronik öksürük ayırıcı tanısını yapabilir
  4. Yatış endikasyonlarını belirleyebilir
  5. Akut solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisini planlayabilir
Dersin içeriğiAkut Solunum Yolu enfeksiyonlarının önemi,
Epidemiyolojik etkenleri, önlenmesi,
Akut Solunum Yolu enfeksiyonlarına yaklaşım,
Alt ve üst solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisi,
Kronik öksürük, yatış endikasyonları, akut solunum yolu enfeksiyonlarının komplikasyonları 
KaynaklarAcute respiratory infections in children: Case management in small hospitals in developing countries. A manuel for Doctors and other Senior Health Workers; 1994, WHO, Genova
World Healt Organisation. Classification of acute respiratory infections in WHO/ARI/91.20 Geneva. World Healt Organisation 1191:11-20
World Healt Organisation. Pocket book of hospital car efor children: guidelines for the management common illness with limited resources. 2005, Geneva 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDünyada Çocuklarda Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının boyutu
2. HaftaTürkiyede Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının boyutu
3. HaftaDünya Sağlık Örgütü'nün Akut Solunum Yolu Enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım Paketi I
4. HaftaDünya Sağlık Örgütü'nün Akut Solunum Yolu Enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım Paketi II
5. HaftaÇocuklarda Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları
6. HaftaAlt Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım I
7. HaftaAlt Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım II
8. HaftaKronik Öksürük ile başvuran Hastada Ayırıcı Tanısı I
9. HaftaKronik Öksürük ile başvuran Hastada Ayırıcı Tanısı II
10. HaftaSolunum Yolu Enfeksiyonlarında Risk Faktörleri
11. HaftaAkut Solunum Yolu Enfeksiyonlarında Hastaneye Yatırılmayı Gerektiren Durumları
12. HaftaAkut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının Önlenmesinde Aşılamanın Rolü
13. HaftaAkut Solunum Yolu Enfeksiyonlarından korunma Yolları
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1240
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama12672
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11222
Sunum / Seminer Hazırlama12448
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5024180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır.    X
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar.    X
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır.     X
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder     
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.     X
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder.    X
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir.    X
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar.     
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir.    X
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek