SPD702 - ÇOCUKLUK ÇAĞI AKUT SOLUNUM YOLU ENF. YAKLAŞIM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK ÇAĞI AKUT SOLUNUM YOLU ENF. YAKLAŞIM | SPD702 | 3. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Songül Yalçın | |||||
Dersin amacı | Dünya Sağlık Örgütü'nün akut solunum yolu enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım paketini tanımlama ve uygulama | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akut Solunum Yolu enfeksiyonlarının önemi, Epidemiyolojik etkenleri, önlenmesi, Akut Solunum Yolu enfeksiyonlarına yaklaşım, Alt ve üst solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisi, Kronik öksürük, yatış endikasyonları, akut solunum yolu enfeksiyonlarının komplikasyonları | |||||
Kaynaklar | Acute respiratory infections in children: Case management in small hospitals in developing countries. A manuel for Doctors and other Senior Health Workers; 1994, WHO, Genova World Healt Organisation. Classification of acute respiratory infections in WHO/ARI/91.20 Geneva. World Healt Organisation 1191:11-20 World Healt Organisation. Pocket book of hospital car efor children: guidelines for the management common illness with limited resources. 2005, Geneva |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada Çocuklarda Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının boyutu |
2. Hafta | Türkiyede Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının boyutu |
3. Hafta | Dünya Sağlık Örgütü'nün Akut Solunum Yolu Enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım Paketi I |
4. Hafta | Dünya Sağlık Örgütü'nün Akut Solunum Yolu Enfeksiyonu olan çocuğa yaklaşım Paketi II |
5. Hafta | Çocuklarda Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları |
6. Hafta | Alt Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım I |
7. Hafta | Alt Solunum Yolu Enfeksiyonlarına Yaklaşım II |
8. Hafta | Kronik Öksürük ile başvuran Hastada Ayırıcı Tanısı I |
9. Hafta | Kronik Öksürük ile başvuran Hastada Ayırıcı Tanısı II |
10. Hafta | Solunum Yolu Enfeksiyonlarında Risk Faktörleri |
11. Hafta | Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarında Hastaneye Yatırılmayı Gerektiren Durumları |
12. Hafta | Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarının Önlenmesinde Aşılamanın Rolü |
13. Hafta | Akut Solunum Yolu Enfeksiyonlarından korunma Yolları |
14. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 12 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 6 | 72 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 2 | 22 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 12 | 4 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 50 | 24 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar. | X | ||||
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır. | X | ||||
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder | |||||
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir. | X | ||||
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder. | X | ||||
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar. | |||||
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir. | X | ||||
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek