SAN787 - TÜRKİYE'DE MODERN ve ÇAĞDAŞ SANAT SORUNLARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE MODERN ve ÇAĞDAŞ SANAT SORUNLARI I SAN787 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder 
Dersin amacıDersin amacı, 1900-1990 yılları arasında gerçekleşen sanat olayları ya da etkin olan sanatçılara ilişkin araştırma ve tartışma yapıp belirli bir kavram ya da konu hakkında kronoloji belirleyebilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, 1900-1990 yılları arasında Türkiye Cumhuriyeti'nde gerçekleşen ana sanat etkinlikleri, sanatçılar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Öğrenci 1900-1990 yılları arasında değişen kültür politikaları hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Öğrenci dönem ile ilgili seçtiği konu, kavram ya da tür hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur.
  4. Arşiv belgeleri, süreli yayınlar, efemera ve benzeri belgeler üzerinden görsel malzeme analizini desteklemeyi ya da geliştirmeyi öğrenir.
Dersin içeriği1900-1990 yılları arasında Türkiye'deki ana sanat etkinlikleri, sergiler, sanatçılar ve eserleri; Manzara, natürmort, portre gibi türlerin geçirdikleri değişimler; kavramsal sanat, pop-art ve foto-gerçekçilik gibi akımların nasıl değerlendirildiği; Sanat piyasasının değişen anlamı; Sanatçı kimliğindeki değişim; yeni malzemeler ve sergileme biçimleri 
KaynaklarSaptanan soruna göre ders açıldığında belirlenir.
İlgili kitap ve makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaManzaranın bir sorun olarak tanımlanması. Dersin yöntemi, haftalık akış ve kaynakların tanıtılması. Katılımcıların kendilerini tanıtmaları. Haftalık akışla ilgili tartışma, istek vb. görüşlerin sunulması.
2. HaftaSunum: 1900-1990 yılları arasında Türk sanatında manzaranın anlamlandırılışı, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
3. HaftaKenneth Clarck, Landscape into Art adlı kitabın bölümlerinin tartışılması.
4. HaftaJ. B. Jackson'ın, The Word Itself ve Nilüfer Öndin'in, Gelenekten Moderne Türk Resmi Estetiği (1850-1950) adlı metinlerin tartışılması.
5. HaftaJames Elkins&Rachel Delue (ed), Landscape Theory adlı kitabın bölümlerinin tartışılması.
6. HaftaManzara resminin sonu (?): Soyut ve dijital manzaralar. Öğrencilerin Türk sanat tarihi içinden manzarayı konu alan bir metin seçip, metnin ilişkili olduğu sanatçılar ve eserleri manzara ekseninden değerlendirmek için öneri sunmaları.
7. HaftaÖğrenci sunumları-I, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
8. HaftaÖğrenci sunumları-II, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
9. HaftaÖğrenci sunumları-III, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
10. HaftaÖğrenci sunumları-I, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. Öğrencilerin bir manzara derlemesi seçip malzemeleri dönem boyu tartışılan kavramlar üzerinden değerlendirerek sunmaları için tartışma.
11. HaftaÖğrenci sunumları-II, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
12. HaftaÖğrenci sunumları-III, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
13. HaftaÖğrenci sunumları-IV, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma.
14. HaftaGenel değerlendirme ve tartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum330
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama32060
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3577300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek