SAN787 - TÜRKİYE'DE MODERN ve ÇAĞDAŞ SANAT SORUNLARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE MODERN ve ÇAĞDAŞ SANAT SORUNLARI I | SAN787 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, 1900-1990 yılları arasında gerçekleşen sanat olayları ya da etkin olan sanatçılara ilişkin araştırma ve tartışma yapıp belirli bir kavram ya da konu hakkında kronoloji belirleyebilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1900-1990 yılları arasında Türkiye'deki ana sanat etkinlikleri, sergiler, sanatçılar ve eserleri; Manzara, natürmort, portre gibi türlerin geçirdikleri değişimler; kavramsal sanat, pop-art ve foto-gerçekçilik gibi akımların nasıl değerlendirildiği; Sanat piyasasının değişen anlamı; Sanatçı kimliğindeki değişim; yeni malzemeler ve sergileme biçimleri | |||||
Kaynaklar | Saptanan soruna göre ders açıldığında belirlenir. İlgili kitap ve makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Manzaranın bir sorun olarak tanımlanması. Dersin yöntemi, haftalık akış ve kaynakların tanıtılması. Katılımcıların kendilerini tanıtmaları. Haftalık akışla ilgili tartışma, istek vb. görüşlerin sunulması. |
2. Hafta | Sunum: 1900-1990 yılları arasında Türk sanatında manzaranın anlamlandırılışı, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
3. Hafta | Kenneth Clarck, Landscape into Art adlı kitabın bölümlerinin tartışılması. |
4. Hafta | J. B. Jackson'ın, The Word Itself ve Nilüfer Öndin'in, Gelenekten Moderne Türk Resmi Estetiği (1850-1950) adlı metinlerin tartışılması. |
5. Hafta | James Elkins&Rachel Delue (ed), Landscape Theory adlı kitabın bölümlerinin tartışılması. |
6. Hafta | Manzara resminin sonu (?): Soyut ve dijital manzaralar. Öğrencilerin Türk sanat tarihi içinden manzarayı konu alan bir metin seçip, metnin ilişkili olduğu sanatçılar ve eserleri manzara ekseninden değerlendirmek için öneri sunmaları. |
7. Hafta | Öğrenci sunumları-I, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
8. Hafta | Öğrenci sunumları-II, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
9. Hafta | Öğrenci sunumları-III, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
10. Hafta | Öğrenci sunumları-I, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. Öğrencilerin bir manzara derlemesi seçip malzemeleri dönem boyu tartışılan kavramlar üzerinden değerlendirerek sunmaları için tartışma. |
11. Hafta | Öğrenci sunumları-II, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
12. Hafta | Öğrenci sunumları-III, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
13. Hafta | Öğrenci sunumları-IV, sunuma ilişkin tartışma, rapor yazma. |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 35 | 77 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek