REH748 - OBSTETRİK ve JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROB

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OBSTETRİK ve JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROB REH748 Bahar 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Probleme Dayalı Öğrenme Oturumları, Konferans Tipi Ders  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Türkan Akbayrak, Prof. Dr. Serap Özgül, Doç. Dr. Ceren Gürşen 
Dersin amacıKadının yaşantısında karşılaşabileceği sağlık sorunlarına yönelik, fizyoterapi yaklaşımlarının şeçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensiplerinin öğretilmesi ve yaklaşımlara yönelik literatür çalışmalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci, kadınlarla ilgili sağlık problemlerinin değerlendirilmesi, uygun fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve güncel literatür çalışmaları hakkında bilgi kazanır.
Dersin içeriğiKadına yönelik sağlık problemlerinde uygulanan farklı fizyoterapi yaklaşımları, bu yaklaşımlarda klinik karar vermenin geliştirilmesi için olgu çalışmaları ve ilgili güncel literatürün takibi.  
Kaynaklar- Pregler JP, DeCherney AH , Women's Health; Principles and Clinical Practice, B.C. Decker Inc. Hamilton, London, 2002.
- Lobo RA, Crosignani PG, Bruschi F, Women's Health and Menopause, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, 2002.
-Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Editör: Akbayrak T, Pelikan Yayınevi, Ankara, ISBN:978-605-9160-22-3, Mart 2016. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKadın ve Sağlık
2. HaftaGebelik ve Kadın
3. HaftaJinekolojik Problemler ve Kadın
4. HaftaGebelik Döneminde Fizyoterapistin Rolü
5. HaftaJinekolojik Problemlerde Fizyoterapistin Rolü
6. HaftaOlgu Sunumları
7. HaftaOlgu Sunumları
8. HaftaOlgu Sunumları
9. HaftaLiteratür İncelemesi
10. HaftaLiteratür İncelemesi
11. HaftaLiteratür İncelemesi
12. HaftaLiteratür İncelemesi
13. HaftaTartışma
14. HaftaTartışma
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum710
Projeler00
Seminer1420
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5740300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek