REH748 - OBSTETRİK ve JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROB
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OBSTETRİK ve JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROB | REH748 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Probleme Dayalı Öğrenme Oturumları, Konferans Tipi Ders | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Türkan Akbayrak, Prof. Dr. Serap Özgül, Doç. Dr. Ceren Gürşen | |||||
Dersin amacı | Kadının yaşantısında karşılaşabileceği sağlık sorunlarına yönelik, fizyoterapi yaklaşımlarının şeçimi ve bu yaklaşımların uygulama prensiplerinin öğretilmesi ve yaklaşımlara yönelik literatür çalışmalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kadına yönelik sağlık problemlerinde uygulanan farklı fizyoterapi yaklaşımları, bu yaklaşımlarda klinik karar vermenin geliştirilmesi için olgu çalışmaları ve ilgili güncel literatürün takibi. | |||||
Kaynaklar | - Pregler JP, DeCherney AH , Women's Health; Principles and Clinical Practice, B.C. Decker Inc. Hamilton, London, 2002. - Lobo RA, Crosignani PG, Bruschi F, Women's Health and Menopause, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, Boston, London, 2002. -Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Editör: Akbayrak T, Pelikan Yayınevi, Ankara, ISBN:978-605-9160-22-3, Mart 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kadın ve Sağlık |
2. Hafta | Gebelik ve Kadın |
3. Hafta | Jinekolojik Problemler ve Kadın |
4. Hafta | Gebelik Döneminde Fizyoterapistin Rolü |
5. Hafta | Jinekolojik Problemlerde Fizyoterapistin Rolü |
6. Hafta | Olgu Sunumları |
7. Hafta | Olgu Sunumları |
8. Hafta | Olgu Sunumları |
9. Hafta | Literatür İncelemesi |
10. Hafta | Literatür İncelemesi |
11. Hafta | Literatür İncelemesi |
12. Hafta | Literatür İncelemesi |
13. Hafta | Tartışma |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 7 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 57 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek