TAR762 - ÇİN ve JAPONYA TARİHİ (19-20. YY)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇİN ve JAPONYA TARİHİ (19-20. YY) | TAR762 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Erkin Ekrem | |||||
Dersin amacı | 19. yüzyılın ortalarında Batılı devletlerin müdahaleleri karşısında Çin ve Japonya'nın tutumlarını, Çin'in katı gelenekçiliğinin sonuçlarının 20. yüzyılda devrimlerle telafisini, Japonya'nın Meiji reformlarıyla başlayan çağdaşlaşma sonucu emperyalist devlete dönüşümünü değerlendirebilecek, Çin ve Japonya?nın II. Dünya Savaşı ve sonrası durumunu karşılaştırabilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 19. yüzyılın ortalarında Batılı devletlerin müdahaleleri karşısında Çin ve Japonya'nın tutumları; Çin'in katı gelenekçiliğinin sonuçlarının 20. yüzyılda devrimlerle telafisi; Japonya'nın Meiji reformlarıyla başlayan çağdaşlaşma sonucu emperyalist devlete dönüşümü ve Çin ve Japonya'nın II. Dünya Savaşı ve sonrası durumu ders konuları olacaktır. | |||||
Kaynaklar | Murphey, R. (2000) A History of Asia, New York: Addison-Wesley. Jansen, M. B. ed. (1989) The Cambridge History of Japan, Volume 5: The Nineteenth Century, Cambridge: Cambridge University Press. Duus, P. (1988) The Cambridge History of Japan, Volume 6: The Twentieth Century, Cambridge: Cambridge University Press. Fairbank, J. K. ed. (1978) The Cambridge History of China: Volume 10, Late Ch?ing 1800-1911, Part 1, Cambridge: Cambridge University Press. Fairbank, J. K. and Liu K. C. ed. (1980), The Cambridge History of China: Volume 11, Late Ch?ing 1800-1911, Part 2, Cambridge: Cambridge University Press. Fairbank, J. K. and Twitchett, D. ed. (1983) The Cambridge History of China, Vol. 12: Republican China, 1912-1949, Part 1, Cambridge: Cambridge University Press. Fairbank, J. K. and Feuerwerker, A. ed. (1986) The Cambridge History of China, Vol. 13: Republican China, 1912-1949, Part 2, Cambridge: Cambridge University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğu Asya Araştırmalar metodu |
2. Hafta | Doğu Asya?da Yeryüzü Düzeni ve Haraç Sistemi |
3. Hafta | Doğu-Batı Uluslararası Sisteminin Çatışması |
4. Hafta | Yeryüzü Düzenin Yıkılışı ve Westphalia Sistemi?nin Doğu Asya?da Yerleşmesi |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Batılıların Asya Seferi: Cografya Keşfi ve Doğu-Batı Ticareti |
7. Hafta | Batılıların Asya Seferi: Portekizliler, İspanyollar, Hollandalılar |
8. Hafta | Batılıların Asya Seferi: Fransızlar, İngilizler, Amerikalılar |
9. Hafta | Batı?ya Karşı Japonya ve Çin?in Yenileşme Hareketleri |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Meiji Restorasyonu ve Japonya?nın Yükselişi |
12. Hafta | Çin?in Yenileşme Hareketleri ve Başarısızlığı |
13. Hafta | Çin-Japonya Savaşları ve Japonya?nın Asya?daki Üstünlüğü |
14. Hafta | Japonya?nın Mağlubiyeti ve Doğu Asya?nın Yeni Dengeleri |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 33 | 163 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek