REH701 - İLETİŞİM BECERİLERİ ve GRUP DİNAMİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ ve GRUP DİNAMİĞİ | REH701 | Güz | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Teorik ve konferans yöntemi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Tülin Düger, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Fizyoterapist hasta iletişiminde görüşme süreci, fiziksel sorunu olan kişiler ile iletişimde temel konular, hastalığın psikososyal boyutu, fizyoterapist- hasta ilişkilerini yöneten tutum, ilke, araç, teknik ve yaklaşımlarla ilgili bilgi vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında gerekli iletişim becerileri, grup çalışması ile ilgili temel konular, iletişim için gerekli psikososyal rehabilitasyon yaklaşımları, iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörler teorik olarak işlenecektir. | |||||
Kaynaklar | J. Woter. Physical Therapy Management, A~ Interprated Science, Mosby 1993. Fiske J. İletişim Çalışmalarına Giriş (Çeviren Süleyman ?.) Özgüven E. Görüşme İlke ve Teknikleri, 1980 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Görüşme nedir, fizyoterapistler için hasta ile iletişim ilkeleri ( saygınlık, empati ve sorumluk vb) |
2. Hafta | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirmede görüşmenin gözlem, kayıt formlarının kullanılması |
3. Hafta | Fizyoterapide iletişim aracı olarak görüşmenin kullanılması |
4. Hafta | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda iletişimde sosyal ve kültürel faktörler |
5. Hafta | İletişimde karşılaşılan güçlükler |
6. Hafta | İletişimde karşılaşılan güçlükler |
7. Hafta | İletişimde karşılaşılan güçlükler |
8. Hafta | İletişimde karşılaşılan güçlükler |
9. Hafta | İletişimde karşılaşılan güçlükler |
10. Hafta | Yaşam kalitesi değerlendirmelerinde görüşme ve bilgi toplama |
11. Hafta | Yaşam kalitesi değerlendirmelerinde görüşme ve bilgi toplama |
12. Hafta | Ev rehabilitasyonunda görüşmenin önemi ve prensipleri |
13. Hafta | Konu ile ilgili literatür tartışması |
14. Hafta | Grup tedavisinde iletişimin önemi |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 36 | 53 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek