REH701 - İLETİŞİM BECERİLERİ ve GRUP DİNAMİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ ve GRUP DİNAMİĞİ REH701 Güz 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Teorik ve konferans yöntemi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Tülin Düger, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıFizyoterapist hasta iletişiminde görüşme süreci, fiziksel sorunu olan kişiler ile iletişimde temel konular, hastalığın psikososyal boyutu, fizyoterapist- hasta ilişkilerini yöneten tutum, ilke, araç, teknik ve yaklaşımlarla ilgili bilgi vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi alan öğrenci, hastalarla görüşme ve iletişim kurma ilkeleri, soru sorma teknikleri, sonuçları kaydetme konularında bilgi kazanır.
Dersin içeriğiFizyoterapi ve rehabilitasyon alanında gerekli iletişim becerileri, grup çalışması ile ilgili temel konular, iletişim için gerekli psikososyal rehabilitasyon yaklaşımları, iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörler teorik olarak işlenecektir. 
KaynaklarJ. Woter. Physical Therapy Management, A~ Interprated Science, Mosby 1993.
Fiske J. İletişim Çalışmalarına Giriş (Çeviren Süleyman ?.)
Özgüven E. Görüşme İlke ve Teknikleri, 1980 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGörüşme nedir, fizyoterapistler için hasta ile iletişim ilkeleri ( saygınlık, empati ve sorumluk vb)
2. HaftaFizyoterapi ve rehabilitasyonda değerlendirmede görüşmenin gözlem, kayıt formlarının kullanılması
3. HaftaFizyoterapide iletişim aracı olarak görüşmenin kullanılması
4. HaftaFizyoterapi ve rehabilitasyonda iletişimde sosyal ve kültürel faktörler
5. Haftaİletişimde karşılaşılan güçlükler
6. Haftaİletişimde karşılaşılan güçlükler
7. Haftaİletişimde karşılaşılan güçlükler
8. Haftaİletişimde karşılaşılan güçlükler
9. Haftaİletişimde karşılaşılan güçlükler
10. HaftaYaşam kalitesi değerlendirmelerinde görüşme ve bilgi toplama
11. HaftaYaşam kalitesi değerlendirmelerinde görüşme ve bilgi toplama
12. HaftaEv rehabilitasyonunda görüşmenin önemi ve prensipleri
13. HaftaKonu ile ilgili literatür tartışması
14. HaftaGrup tedavisinde iletişimin önemi
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer220
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler41560
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3653300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek