TAR665 - TARİH ve STRATEJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİH ve STRATEJİ | TAR665 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Erkin Ekrem | |||||
Dersin amacı | Bu derste fonksiyonel tarihçilik yaklaşımına dayalı olarak Doğu ve Batı dünyalarındaki stratejik düşüncenin evrimi incelenir. Bu düşüncenin teorisyenleri ile uygulama olarak tezahür eden büyük imparatorluklar ve güçlerin dönemlere göre geliştirdikleri stratejiler örnekler üzerinden incelenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Geçmişteki toplulukların her türlü faaliyetinden edinilen tarihi olgular strateji düşüncesinin temelini oluşturmaktadır. Tarih bilimi insanoğlunun geçmişte yapıp ettiklerini sebep-sonuç ilişkisi üzerinden araştırmaktadır. Stratejik araştırma ise insanoğlunun geleceğine dair tespit, değerlendirme ve öngörüde bulunmaktır. Tarihsel olgular stratejik araştırmaların bir nevi laboratuarıdır. Bu sebeple her iki alanın kesişme noktaları ve tarih-strateji ilişkisi incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Cantor, N. and Schneider R. I. (1967), How to Study History, New York: Thomas Y Crowell Co. Liddell Hart, B (1946), Why Don't We Learn Form History, London: George Allen & Unwin. Buchan A. Ed. (1970) , Problems of Modern Strategy, London: Chatto and Windus. Paret, P. Craig G. A. and Gilbert F. (Eds.) (1986), Makers of Modern Strategy from Machiavelli to the Nuclear Age, Cambridge, MA: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğu ve Batı Tarihçiliğinde Fonksiyonellik |
2. Hafta | Tarihsel Olguların İşlevi |
3. Hafta | Strateji Nedir, Kavramı ve Tanımı |
4. Hafta | Strateji Araştırmaları |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Doğu-Batı Strateji Kavramının Karşılaştırmaları |
7. Hafta | Savaş ve Strateji: Tarihten Ders Çıkarması |
8. Hafta | Strateji Zihniyetin Oluşması: Tarihsel Temelleri |
9. Hafta | Klasik Strateji ve Tarihsel Olgular |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Modern Strateji ve 20. Yüzyıl Dünya Tarihi |
12. Hafta | Tarih ve Strateji: Sun-tzu, Li Ching, Tseng Kung-liang, Cengizhan, Mao Yüan-yi, Mao Tse-tung |
13. Hafta | Tarih ve Strateji: Herodotus, Polybius, Titus Livy, Maurice, Machiavelli, Jomini, Clausewitz, Mahan, J. F. C. Fuller, Liddell Hart |
14. Hafta | Tarih ve Strateji: Umumi değerlendirmeler |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 35 | 86 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek