TAR607 - ORTA ASYA TÜRK TARİHİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTA ASYA TÜRK TARİHİ | TAR607 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Erkin Ekrem | |||||
Dersin amacı | Türk tarihinin erken dönemlerinin problemlerini kavrar, Hunlar ve Çin arasındaki siyasi ve ekonomi ilişkileri analiz eder, Göktürk Devletlerinin kuruluşu ve yıkılışı sürecindeki dinamikleri yorumlar ve Uygurların Türk tarihindeki yerini tahlil eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk tarihinin erken dönemleri, Türk-Çin arasındaki siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkiler, Göktürk devletlerinin kuruluşu ve siyasi tarihi ve Uygurların Türk tarihindeki yeri. | |||||
Kaynaklar | Barthold, W, (1975) Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler (Çev: Ragip Hulusi). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları . Barthold, W, (1981) Moğol İstilasına Kadar Türkistan. (Çev: Hakkı Dursun Yıldız). İstanbul: Kervan Yayınları. Eberhard, W, (1942) Çin?in Şimal Komşuları (Çev: Nimet Altuğ). Ankara: TTK Basımevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çin'in Klasik Dönemlerinde Türklerin yaşam özellikleri |
2. Hafta | Hun-Çin ilişkileri: siyaset, diplomasi ve savaşlar |
3. Hafta | Hun-Çin ilişkileri: iktisadi ve kültürel |
4. Hafta | Göçebe ile Yerleşik ilişkileri: çatışmacılık ve tamamlayıcılık |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Gök Türk Devleti?nin doğuşu ve stratejik çevreleri |
7. Hafta | Eski Türk Devletleri?nin doğuş modelleri |
8. Hafta | Gök Türk devletlerinin yıkılışı ve stratejik çevreleri |
9. Hafta | Eski Türk Devletlerinin yıkılışı ve boyların akıbetleri |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Orhun Uygur Devleti ve siyasal Türk kimliği |
12. Hafta | Uygur Devleti?nin yıkılışı ve İslâmiyet öncesi Türk medeniyetleri |
13. Hafta | İpek Yolu ve Türklerin iştirakleri |
14. Hafta | Orta Asya Türklerinin İslâmlaşması ve yerleşik hayata geçmesi |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 35 | 86 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek