FME641 - FİZİK EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİK EĞİTİMİNDE DENEYSEL YÖNTEMLER FME641 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıFizik eğitiminde önemli yer tutan deneysel yöntemlerin genel kurallarının incelenmesi ve değerlendirilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Deneylerin fizik eğitimindeki rolünü değerlendirir.
  2. Ortaöğretim fizik derslerinde kullanılan deneyleri değerlendirir.
  3. Deney föylerini planlar ve hazırlar.
  4. Fizik eğitiminde kullanabilecek deneyleri tasarlar.
  5. Deney sonucunda elde edilen verileri değerlendirir.
  6. Fizik öğretiminde kullanılacak deneysel etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.
Dersin içeriğiOrtaöğretimde verilen fizik derslerine uygun deneylerin tartışılması,
Yeni ve kullanılabilir deney düzeneklerinin hazırlanması,
Deney föylerinin planlanması ve hazırlanması,
Deneysel verilen değerlendirilmesi ve teori ile karşılaştırmalı olarak deney raporlarının hazırlanması.
 
KaynaklarErtaş, İ. (1994). Denel Fizik Laboratuvar Deneyleri, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir.
Karamustafaoğlu, O., Yiğit, N., Alev, N. & Özsevgeç, T. (2006). Genel Fizik Laboratuarı I-II Deney Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara.
Sungur, R. (2000). Temel Fizik Deneyleri Laboratuvar Kılavuzu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDeneylerin fizik eğitimindeki rolünün değerlendirilmesi
2. HaftaFizik eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaFizik eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaFizik eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaFizik eğitiminde kullanılan deneylerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
6. HaftaFizik eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanmasında izlenmesi gereken aşamalar
7. HaftaDeneylerde kullanılacak föylerinin yapılarının incelenmesi
8. HaftaFizik eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması
9. HaftaFizik eğitiminde kullanılacak deneylerin tasarlanması
10. HaftaTasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması
11. HaftaTasarlanan deneye yönelik deney föyünün hazırlanması
12. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
13. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
14. HaftaHazırlanan deneysel etkinliklerin sunulması ve değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje33090
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4572241

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.X    
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.    X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.    X
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.   X 
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.    X
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.    X
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek